Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 4 6 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Aκούω και μιλώ [σελ. 25] 1. Η συζήτηση με αφορμή το κείμενο 4 μπορεί να οργανωθεί γύρω από τους επόμενους άξονες: S Αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα κατά την περίοδο του καλοκαιριού. S Επέμβαση στο φυσικό περιβάλλον με τοποθέτηση ομπρελών, καρε­ κλών, τραπεζιών, ποδηλάτων θαλάσσης κτλ. S Οικονομική εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο ωστόσο αποτελεί κοινό αγαθό (παραλία, θάλασσα κτλ.). S Πλούσιοι και φτωχοί. Παρότι αυτή η ανισότητα υπάρχει σε όλες τις κοινωνίες, στην Ελλάδα η αντίθεση αυτή φαίνεται και ανά περιφέρεια· οι ορεινές περιοχές είναι πολύ φτωχότερες από την Αττική και τους τουρι­ στικούς προορισμούς, αν και η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια επέτεινε τη φτώχεια και την εξάπλωσε σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. S Μετανάστες προς και από την Ελλάδα. Ενώ οι μετανάστες των προηγούμενων δεκαετιών από τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευ­ ρώπη έχουν ενταχθεί στην ελληνική κοινωνία, η μαζική εισροή μετα­ ναστών από την Ασία έχει δημιουργήσει προβλήματα. Από την άλ­ λη, παρατηρείται το φαινόμενο οι νέοι Έλληνες επιστήμονες να μετα­ ναστεύουν κατά χιλιάδες προς την Ευρώπη και άλλες πλούσιες χώ­ ρες, λόγω της μεγάλης ανεργίας που υπάρχει στην πατρίδα μας. S Αντιφάσεις του χαρακτήρα των Ελλήνων. Παρότι δεν είναι σωστό να γενικεύουμε τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και να τα αποδίδουμε σε έναν λαό, μπορούμε με επιφύλαξη να μιλήσουμε για κάποια χαρα­ κτηριστικά των Ελλήνων. Σε μεγάλο βαθμό λοιπόν είναι ανοιχτόκαρ­ δοι, αυθόρμητοι, δημιουργικοί, φιλόξενοι και δείχνουν αλληλεγγύη. Ταυτόχρονα όμως παρατηρούνται και φαινόμενα προχειρότητας και καιροσκοπισμού και τα τελευταία χρόνια ξενοφοβίας και ρατσισμού.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=