Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 4 6 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Aκούω και μιλώ [σελ. 25] 1. Η συζήτηση με αφορμή το κείμενο 4 μπορεί να οργανωθεί γύρω από τους επόμενους άξονες: S Αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα κατά την περίοδο του καλοκαιριού. S Επέμβαση στο φυσικό περιβάλλον με τοποθέτηση ομπρελών, καρε κλών, τραπεζιών, ποδηλάτων θαλάσσης κτλ. S Οικονομική εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο ωστόσο αποτελεί κοινό αγαθό (παραλία, θάλασσα κτλ.). S Πλούσιοι και φτωχοί. Παρότι αυτή η ανισότητα υπάρχει σε όλες τις κοινωνίες, στην Ελλάδα η αντίθεση αυτή φαίνεται και ανά περιφέρεια· οι ορεινές περιοχές είναι πολύ φτωχότερες από την Αττική και τους τουρι στικούς προορισμούς, αν και η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια επέτεινε τη φτώχεια και την εξάπλωσε σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. S Μετανάστες προς και από την Ελλάδα. Ενώ οι μετανάστες των προηγούμενων δεκαετιών από τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευ ρώπη έχουν ενταχθεί στην ελληνική κοινωνία, η μαζική εισροή μετα ναστών από την Ασία έχει δημιουργήσει προβλήματα. Από την άλ λη, παρατηρείται το φαινόμενο οι νέοι Έλληνες επιστήμονες να μετα ναστεύουν κατά χιλιάδες προς την Ευρώπη και άλλες πλούσιες χώ ρες, λόγω της μεγάλης ανεργίας που υπάρχει στην πατρίδα μας. S Αντιφάσεις του χαρακτήρα των Ελλήνων. Παρότι δεν είναι σωστό να γενικεύουμε τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και να τα αποδίδουμε σε έναν λαό, μπορούμε με επιφύλαξη να μιλήσουμε για κάποια χαρα κτηριστικά των Ελλήνων. Σε μεγάλο βαθμό λοιπόν είναι ανοιχτόκαρ δοι, αυθόρμητοι, δημιουργικοί, φιλόξενοι και δείχνουν αλληλεγγύη. Ταυτόχρονα όμως παρατηρούνται και φαινόμενα προχειρότητας και καιροσκοπισμού και τα τελευταία χρόνια ξενοφοβίας και ρατσισμού.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=