Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 3 9 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ Η επιλογή της λέξης ΘΕΩΡΙΑ Η σημασία της κάθε λέξης δεν είναι δεδομένη και αναλλοίωτη. Για να την κατανοήσουμε πρέπει να λάβουμε υπόψη: S ποιος τη λέει S σε ποιον την απευθύνει S πού και πότε τη χρησιμοποιεί S σε τι είδους κείμενο περιλαμβάνεται S σε ποιο πολιτισμικό πλαίσιο χρησιμοποιείται. Η ύπαρξη συνώνυμων λέξεων που δηλώνουν την ίδια σημασία οφεί λεται σε διαφορετικούς παράγοντες (παλιότερη και νεότερη, π.χ. δισκίο – χάπι ), αλλά εξυπηρετεί διαφορετικούς στόχους. Δίνει τη δυνατότητα της επιλογής στον ομιλητή/συγγραφέα. Η επιλογή αυτή ρυθμίζεται από πολλούς παράγοντες: S το επίπεδο ύφους (π.χ. οροφή – ταβάνι ). S η χρήση ειδικής γλώσσας (όπως επιστημονικής σε σχέση με τη γενι κή γλώσσα, π.χ. υπογάστριο – κοιλιά ). S λεξική συνδυαστικότητα (π.χ. ζ ωολογικός κήπος , καθαρό κέρδος , κωδικός αριθμός ). S τον συντακτικό ρόλο και θέση που έχει η λέξη μέσα στην πρόταση (υποκείμενο, προσδιορισμός κ.λπ. ). S τους στόχους που έχει θέσει ο συγγραφέας και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=