Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 2 4 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Aκούω και μιλώ [σελ. 18] 1. 1ο σκίτσο: Βαριέμαι άρα υπάρχω  Αισθάνομαι πλήξη, ανία, επομένως είμαι ζωντανή. 2ο σκίτσο: Υπάρχω άρα βαριέμαι  Είμαι ζωντανή και, επομένως, είναι φυσιολογικό να αισθάνομαι πλήξη. 3ο σκίτσο: Βαριέμαι επειδή υπάρχω  Αισθάνομαι πλήξη και ο λόγος εί­ ναι ότι ζω. 4ο σκίτσο: Βαριέμαι να υπάρχω  Αισθάνομαι πλήξη με την ίδια τη ζωή και την ύπαρξή μου. l Το νόημα διαφοροποιείται σε κάθε φράση με την αλλαγή της σειράς των προτάσεων (1ο και 2ο σκίτσο), οπότε, ξεκινώντας από άλλη βάση, προ­ κύπτει άλλο συμπέρασμα κάθε φορά. Επίσης, το νόημα αλλάζει με τη μετατροπή της μίας κύριας σε δευτερεύουσα με διαφορετική σημασία σε κάθε περίπτωση (3ο και 4ο σκίτσο), με το επειδή που δηλώνει αιτία ή με το να που συμπληρώνει το νόημα του ρήματος βαριέμαι . 2. Η συνέχεια της φιλοσοφίας της ηρωίδας: – Βαριέμαι, αν και υπάρχω. – Βαριέμαι, αλλά υπάρχω. – Βαριέμαι, μολονότι υπάρχω. – Υπάρχω, για να βαριέμαι. – Υπάρχω και βαριέμαι. – Πετυχαίνω επειδή διαβάζω. – Διαβάζω και πετυχαίνω. – Διαβάζω, άρα πετυχαίνω. S Στον προφορικό λόγο χρησιμοποιεί μη λεκτικούς τρόπους για να δηλώσει τη σχέση. S Χρησιμοποιεί ασύνδετο σχήμα, για να δώσει στον λόγο του γοργότη­ τα και αμεσότητα, π.χ. Τα παιδιά έτρεχαν, τραγουδούσαν, γελούσαν .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=