Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 1 9 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ 2. Οι προτάσεις της ομάδας Β συνδέονται μεταξύ τους όπως οι κρίκοι μιας αλυσίδας. Οι προτάσεις της ομάδας Α συσχετίζονται μεταξύ τους όπως τα λουλούδια σε ένα βάζο. Οι προτάσεις της ομάδας Γ συνδέονται μεταξύ τους όπως τα κλειδιά σε μια αρμαθιά. 3. Παράδειγμα 2 1η πρόταση: Θαύμασα τον Παρθενώνα 2η πρόταση: και στην κάθε του κολώνα βρήκα τον χρυσό κανόνα. l Οι προτάσεις είναι ισότιμες, έχουν την ίδια βαρύτητα. Έχουμε παρατακτι- κή σύνδεση . 4. Παράδειγμα 3 1η πρόταση: Η ενεργή παρουσία των μειονοτήτων… της αρμονικής εθνι- κής ομοιογένειας 2η πρόταση: και έθεσε επιτακτικά… εθνοπολιτισμικών ομάδων. Παράδειγμα 4 1η πρόταση: Γιατί, όχι μόνο οι Έλληνες,… του ελληνισμού 2η πρόταση: αλλά και οι διάφοροι λαοί…τον ελληνικό χώρο. l Οι προτάσεις και στα δύο παραδείγματα είναι ισότιμες με την ίδια βαρύτη­ τα. Έχουμε παρατακτική σύνδεση . 5. Παράδειγμα 5 1η πρόταση : Εάν κοιτάξετε τις εικόνες των ελληνικών ναών και τα αγάλμα- τά τους, 2η πρόταση: θα δείτε και μόνοι σας 3η πρόταση: πόσο λεπτή και γεμάτη αληθινή ομορφιά ήταν η τέχνη των Ελλήνων. l Οι προτάσεις του παραδείγματος 5 δεν είναι ισότιμες. Έχουμε υποτακτική σύνδεση . 6. Παράδειγμα 6 1η πρόταση: Ο ελληνικός χώρος… ανάμεσα σε δύο ξεχωριστούς κόσμους –ανατολικό και δυτικό–

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=