Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 1 7 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ Διαβάζω και γράφω [σελ. 14] 1. l Μεγαλύτερη διανοητική προσπάθεια για να κατανοηθούν χρειάζονται τα κείμενα 5 και 7. l Μικρότερη διανοητική προσπάθεια για να κατανοηθεί χρειάζεται το κείμενο 6. l Το δυσκολότερο κείμενο είναι το 7 και το ευκολότερο είναι το 6. 2. ◗ Οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς ❑ ✓ ◗ Η οπτική μορφή ❑ ✓ ◗ Το θέμα του κάθε κειμένου ❑ ◗ Το είδος του κειμένου ❑ ✓ ◗ Το μάκρος των περιόδων ❑ ✓ ◗ Το μέγεθος του κειμένου ❑ ◗ Ο τρόπος της οργάνωσης του κάθε κειμένου ❑ ✓ 3. l Όλοι οι παραπάνω παράγοντες είναι σημαντικοί για την κατανόηση κάθε κειμένου. Αναλυτικότερα: S Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται σε κάθε κείμενο επηρεάζει την κατα­ νόησή του, ειδικά όταν πρόκειται για ειδικό λεξιλόγιο κάποιας επιστή­ μης. Αυτό επισημαίνεται στο κείμενο 5 το οποίο περιέχει «δύσκολες» λέξεις-όρους που ανήκουν στο ειδικό λεξιλόγιο ιστορικού κειμένου ( κοινωνικές και πνευματικές δομές, ο ρόλος του ελληνισμού, αρχαίες αποικίες, νεότερες παροικίες, επεκτατική πολιτική, πολιτικών σχηματι- σμών του ελληνισμού, οριακός χαρακτήρας, ελληνικής παράδοσης ). S Ο μακροπερίοδος λόγος παρουσιάζει αρκετή δυσκολία, γιατί πε­ ριέχει και παρατακτική και υποτακτική σύνταξη που κάνουν το κεί­ μενο περίπλοκο. Αυτό παρατηρείται και στο κείμενο 5 ( Ο ελληνι- κός χώρος… στεγανά κλειστοί. / Γιατί, όχι μόνο οι Έλληνες… τον ελληνικό χώρο.) και ειδικότερα στο 7, το οποίο αποτελείται από τρεις μόνο περιόδους (Είναι συχνά δύσκολο… τις δύσκολες υποχρεώσεις της καθημερινότητάς τους. / Μία εξήγηση είναι… απ’ ό,τι οι περισσό- τερες θρησκείες. / Άλλωστε με τις πολυάριθμες γιορτές της… από τις παραδοσιακές λιχουδιές ).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=