Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 1 5 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ κών ναών και τα αγάλματά τους, / θα δείτε και μόνοι σας / πόσο λεπτή και γεμάτη αληθινή ομορφιά ήταν η τέχνη των Ελλήνων. 2. S Οι τέσσερις πρώτες προτάσεις της παραγράφου είναι κύριες και παρα­ τίθενται η μία μετά την άλλη χωρίς καμιά συνδετική λέξη να τις συνδέει. Χωρίζονται μεταξύ τους με τελείες. S Οι τρεις τελευταίες προτάσεις βρίσκονται στην ίδια περίοδο λόγου και είναι διαφορετικές. Η πρώτη είναι δευτερεύουσα (εισάγεται με το εάν ), η δεύτερη κύρια και η τρίτη δευτερεύουσα (εισάγεται με το πόσο ). S Οι πρώτες παρατίθενται η μία δίπλα στην άλλη χωρίς σύνδεση, χωρισμέ­ νες με τελείες, ενώ οι δεύτερες συνδέονται πιο περίπλοκα με έναν (υποθε­ τικό) σύνδεσμο και μια (ερωτηματική) αντωνυμία (υποτακτική σύνδεση). 3. α. Θαύμασα τον Παρθενώνα / και στην κάθε του κολώνα βρήκα τον χρυσό κανόνα: Οι προτάσεις συνδέονται με το και. β. Όμως σήμερα το λέω / βρίσκω το καλό κι ωραίο σε μια σπορALFAROMEO: Η λέξη που θα ταίριαζε να συνδέσει τις προτάσεις είναι το ότι: Όμως σή- μερα το λέω / ότι βρίσκω το καλό κι ωραίο σε μια σπορ ALFA ROMEO . 4. 5. Στις παραπάνω ασκήσεις οι προτάσεις που συνδέονται μεταξύ τους με πιο πολύπλοκο τρόπο, δηλαδή με υποτακτική σύνδεση , είναι: S οι τρεις τελευταίες προτάσεις της πρώτης παραγράφου του κειμένου 1 ( Εάν κοιτάξετε τις εικόνες των ελληνικών ναών και τα αγάλματά τους, / Τα παιδιά στο σχολείο καλούνται να μάθουν να ξεχωρίζουν τα κοινά στοιχεία που έχουν μεταξύ τους κουλτούρες να εκτιμούν την αξία άλλων πολιτισμών να αναγνωρίζουν την ετερογένεια που στην πρώτη ματιά μοιάζουν διαφορετικές

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=