Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 1 4 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Aκούω και μιλώ [σελ. 12] 1. Ο χωρισμός της παραγράφου σε προτάσεις γίνεται ως εξής: Η πραγματική ιστορία της Ελλάδας δεν είναι ούτε τα πολιτικά της ούτε οι πόλεμοι. / Είναι ο πολιτισμός της. / Είναι τα λαμπρά έργα της στην τέχνη, την αρχιτεκτονική, την ποίηση, το δράμα, τη φιλοσοφία και την επιστήμη. / Οι Έλληνες ήταν μεγάλοι στοχαστές, μεγάλοι δημιουργοί, εραστές της ομορ- φιάς και των έργων του πνεύματος. / Εάν κοιτάξετε τις εικόνες των ελληνι- Σύνδεσμοι που συνδέουν υποτακτικά Ειδικοί ότι, πως, που Χρονικοί όταν, ενώ, αφού, καθώς, αφότου, πριν, μόλις, προτού, ώσπου κ.ά. Αιτιολογικοί γιατί, επειδή, αφού Υποθετικοί αν, εάν, άμα Τελικοί να, για να Αποτελεσματικοί ώστε, που Εναντιωματικοί / παραχωρητικοί αν και, ενώ, μολονότι Ενδοιαστικοί μη(ν), μήπως Συγκριτικός παρά Βουλητικός να Δευτερεύουσες προτάσεις εισάγουν επίσης: l οι ερωτηματικές αντωνυμίες και τα ερωτηματικά επιρρήματα l οι αναφορικές αντωνυμίες και τα αναφορικά επιρρήματα l κάποιες συνδεσμικές εκφράσεις, π.χ. την ώρα που, όσο καιρό κτλ. 3. Το ασύνδετο σχήμα δεν αποτελεί τρόπο σύνδεσης, αλλά είναι ο πρώτος τρόπος συνειρμού των προτάσεων στη νεοελληνική γλώσ­ σα. Χρησιμοποιείται όταν πρόκειται να παρουσιαστούν πολλά νοή­ ματα σε ένα σύνολο ή επιδιώκεται κίνηση και ζωηρότητα στο ύφος, αποκαλύπτοντας έντονο πάθος και ψυχική αναστάτωση, π.χ. Π αί- ζουν, / φωνάζουν, / κάνουν φασαρία όλη την ώρα .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=