Νεοελληνική Γλώσσα (Β' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
Από τον τόπο μου σ’ όλη την Ελλάδα 1 η ENOTHTA N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α B΄ Γυμνασίου 9 Α. Εισαγωγικά κείμενα Aπαντήσεις στις ερωτήσεις κατανόησης του σχολικού βιβλίου ΚΕΙΜΕΝO 1 [Στις δύσκολες περιοχές του δάσους] 1. Η εκδρομή αυτή των τεσσάρων παιδιών ήταν διαφορετική από τις συνη- θισμένες εκδρομές τους, γιατί δεν είχαν πάρει μαζί τους φαγητό και νερό, τα οποία σκόπευαν να αναζητήσουν στο δάσος, όπως έκαναν οι πρωτό- γονοι άνθρωποι για χιλιάδες χρόνια. 2. Ο Νικόλας είχε μάθει να προσανατολίζεται με βάση τα δέντρα. Συγκεκρι- μένα, εξετάζοντας τη φλούδα του κορμού της λεύκας μπορούσε να κατα- λάβει πού βρίσκεται ο βοριάς, γιατί η πλευρά που βλέπει κατά τον βοριά είναι πάντα σκληρή, άγρια και σκασμένη, αντίθετα με τον υπόλοιπο κορ- μό που είναι λείος. Aυτή την πληροφορία τη χρησιμοποίησε για να μη χάσουν τα παιδιά τον δρόμο τους κατευθυνόμενα προς την άκρη του φα- ραγγιού και για να προσανατολιστούν εύκολα κατά την επιστροφή τους. 3. Aνάλογα με την απάντηση (θετική ή αρνητική) θα μπορούσατε να ξεκινή- σετε ως εξής: Nαι, και ήταν μια καταπληκτική εμπειρία (θα πρέπει να ανα- φέρετε μερικά στοιχεία γι’ αυτήν). Όχι, αλλά με γοητεύει πολύ η ιδέα αυτή και θα ήθελα να τη δοκιμάσω, γιατί… ΚΕΙΜΕΝO 2 [Η μουσική γλώσσα του Ομήρου] 1. Ο Ερρίκος Σλίμαν, όταν μαζεύτηκαν γύρω του οι χωρικοί στα «χωράφια του Λαέρτη», τους διάβασε και τους μετέφρασε τους στίχους 205-412 της
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=