Νεοελληνική Γλώσσα (Β' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Β΄ Γυμνασίου 5 2 ENOTHTA Από τον τόπο μου σ’ όλη την Ελλάδα 1 η 1 Στο παραπάνω κείμενο να βρείτε τα υποκείμενα των ρημάτων που υπο- γραμμίζονται και να σημειώσετε δίπλα ποια μορφή έχουν. 2 α. Ως παράδειγμα μπορούμε να αναφέρουμε τις διάφορες προσπάθειες που έγιναν για να εξηγήσουν τη δημιουργία της κοιλάδας των Τεμπών. τα υποκείμενα των ρημάτων που υπογραμμίζονται και να σημειώσετε δίπλα ποια μορφή έχουν. β. Έτσι ο πατέρας της Ιστορίας δεν απορρίπτει μεν τη λαϊκή πίστη ότι η κοι- λάδα των Τεμπών έγινε από τον Ποσειδώνα, αλλά θεωρεί ότι έγινε ύστε- ρα από έναν σεισμό. γ. Είναι δύσκολο να συγκρατήσεις το χαμόγελο στις ερμηνείες που δίνο- νταν τα παλιά χρόνια για τις μορφές που βρέθηκαν σε πετρώματα, ακόμη και από επιστήμονες με αναμφισβήτητη ικανότητα. n Να εντοπίσετε τις παραπάνω προτάσεις στο κείμενο, να πείτε ποιο είναι το υποκείμενο των ρημάτων που παραλείπεται και να εξηγήσετε την παρά- λειψή του. Συμφωνία υποκειμένου – ρήματος 1 Να συμπληρώσετε τις ακόλουθες φράσεις με τον σωστό τύπο του ρήμα- τος ο οποίος ταιριάζει με το νόημα της πρότασης: α. Ο Νώντας, ο Γιάννης κι εγώ ………………………………….. σήμερα. β. Εσύ κι εγώ …………………………………….μαζί. γ. Εσείς και οι γονείς σας …………………………………….. στην Ιταλία. δ. Αυτός κι εγώ …………………………….. το μάθημα. ε. Εσείς κι εμείς ……………………. στο εστιατόριο την Πρωτοχρονιά. 2 Να ξαναγράψετε τις προτάσεις αρχίζοντας με το υποκείμενο που σας δίνεται: α. Οι επιβάτες του πλοίου καλούσαν για βοήθεια. Ο ναυαγός …………………………………………………………………. β. Το γήπεδο γέμισε από τον κόσμο. Οι δρόμοι της πόλης …………….........................……………………… γ. Οι θεατές παρακολουθούσαν τον αγώνα με ενδιαφέρον.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=