Νεοελληνική Γλώσσα (Β' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Β΄ Γυμνασίου 4 3 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Απαντήσεις στις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών Α. Το υποκείμενο ΚΕΙΜΕΝO 1 [Η πόλη της Καστοριάς] 1. α. Η πόλη διαθέτει την εξαιρετική φυσική ομορφιά της λίμνης. Η νότια παραλία σφύζει από ζωή. β. Η βόρεια διαθέτει προβλήτα από όπου ξεκινά το τουριστικό καραβάκι για μια ονειρεμένη βόλτα στη λίμνη. γ. Είναι γνωστό ότι οι Καστοριανοί την εποχή της τουρκοκρατίας βρέθηκαν σε πολλές ανθηρές ευρωπαϊκές πόλεις. δ. Είναι κτισμένη σε στενή χερσόνησο αμφιθεατρικά πάνω στους γύρω λό- φους. (εννοείται υποκείμενο η πόλη) Είναι σπάνια βυζαντινή εκκλησία με τρούλο. (εννοείται υποκείμενο η Παναγιά Κουμπελίδικη) 2. Η πόλη μας έχει πολλά αξιοθέατα. (ουσιαστικό) S Το υποκείμενο μπορεί να έχει τις μορφές: ουσιαστικό , αντωνυμία , επίθετο ή πρόταση . S Παραλείπεται συνήθως όταν είναι α’ ή β’ πρόσωπο. S Το υποκείμενο συμφωνεί με το ρήμα σε πρόσωπο και αριθμό . S Να βρείτε το αχώριστο μόριο των λέξεων: διασχίζω: δια- ημιδιατροφή: ημι- συνένωση: συν- υπόστεγο: υπο- S Ένας συνηθισμένος τρόπος ανάπτυξης παραγράφου είναι η παρου- σίαση στοιχείων-παραδειγμάτων από την Ιστορία ή την καθημερι- νή μας ζωή. S Άλλοι τρόποι είναι με σύγκριση-αντίθεση , διαίρεση και αιτιολόγη- ση . Μερικές φορές αναπτύσσουμε την παράγραφό μας με συνδυα- σμό κάποιων από τους παραπάνω τρόπους.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=