Νεοελληνική Γλώσσα (Β' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Β΄ Γυμνασίου 2 5 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ σας, με κάποια ερημική ακρογιαλιά από αυτές που δεν ξέρει κανείς να σας πει πού ακριβώς είναι, να σας θυμίζει με ένα τεράστιο GREECE τη χώρα στην οποία κάνετε διακοπές. 2. 1η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Θεματική πρόταση: Η περιοχή μας (η πόλη μας) ήταν κέντρο πολιτισμού και δημιουργίας στο παρελθόν. Λεπτομέρειες: (α) Το κάστρο της πόλης μας, των Ιωαννίνων, με τα παρα- δοσιακά κτίριά του, καθώς και το νησάκι της λίμνης, με τη Μονή του Αγί- ου Νικολάου, κτισμένη το 1292, αποδεικνύουν τη μακραίωνη ιστορία της. (β) Δεν ονομάστηκε τυχαία «πόλη των γραμμάτων και των τεχνών», εδώ αναπτύχθηκε για αιώνες έντονη πολιτιστική δραστηριότητα. Κατά την Τουρκοκρατία λειτουργούσαν σχολές που συγκέντρωναν πλήθος μαθη- τών. (γ) Αλλά και στον βιοτεχνικό και εμπορικό τομέα οι Γιαννιώτες, οι Ηπειρώτες γενικότερα, είχαν επιδοθεί με μεγάλη επιτυχία και ταξίδευαν σε όλες τις βαλκανικές και κεντροευρωπαϊκές περιοχές, αυξάνοντας τον πλούτο της πόλης. (δ) Τα μουσεία της πόλης, το Βυζαντινό, το Αρχαιολο- γικό, το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Βρέλλη, η Λαογραφική συλ- λογή της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών αλλά και η Βιβλιοθήκη και η Πινακοθήκη διασώζουν την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά. Κατακλείδα: Δε χρειάζεται. 2η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Θεματική πρόταση: Πολλά ευχάριστα γεγονότα συνέβησαν στην πρόσφα- τη εκδρομή του σχολείου μας. Λεπτομέρειες: (α) Πρώτα απ’ όλα, μόλις μπήκαμε στο λεωφορείο, ο κα- θηγητής που μας συνόδευε μας έβαλε να παίξουμε ένα παιχνίδι λέξεων, χρησιμοποιώντας το μικρόφωνο του λεωφορείου, με αποτέλεσμα σε όλη τη διαδρομή να περάσουμε υπέροχα. (β) Όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, στην έκθεση ζωγραφικής, μείναμε όλοι άφωνοι αντικρίζοντας την ομορφιά των έργων και ευχαριστηθήκαμε πολύ ακούγοντας την ενημέ-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=