Νεοελληνική Γλώσσα (Β' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Β΄ Γυμνασίου 1 5 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Aκούω και μιλώ [σελ. 16] Εφόσον άλλαξαν το πρόσωπο και ο αριθμός του υποκειμένου, άλλαξαν το πρόσωπο και ο αριθμός του ρήματος, για να υπάρχει συμφωνία μεταξύ υπο- κειμένου και ρήματος. Διαβάζω και γράφω [σελ. 17] 1. Ο Ερρίκος Σλίμαν έφτασε λοιπόν στα χωράφια του Λαέρτη και κάθισε να ξεκουραστεί και να διαβάσει τη ραψωδία ω της Οδύσσειας . Ο Ερρίκος Σλίμαν και ο συνοδός του έφτασαν λοιπόν στα χωράφια του Λαέρτη και κάθισαν να ξεκουραστούν και να διαβάσουν τη ραψωδία ω της Οδύσσειας . 2. Εγώ καθαρίζω και ψιλοκόβω τις τομάτες. Προσθέτω αλάτι, πιπέρι, δυόσμο, σωπο (το α΄ επικρατέστερο του β΄, το β΄ επικρατέστερο του γ΄), π.χ. Εσύ και ο Παύλος θα φύγετε γρηγορότερα από τη γιορτή . S Αν το ρήμα προηγείται και ακολουθούν τα υποκείμενα, τότε μπορεί να εκφέρεται σε ενικό αριθμό και στο πρόσωπο του πρώτου και πλησιέστερου υποκειμένου, π.χ. Στο σπίτι έφτασα συγχρόνως εγώ, ο Μάνος και ο Κώστας. S Όταν το υποκείμενο είναι περιληπτικό όνομα (στον ενικό αριθμό), το ρήμα μπορεί να είναι σε πληθυντικό αριθμό, π.χ. Μια ομάδα αν- θρώπων μιλούσαν μεταξύ τους. S Όταν περισσότερα από ένα υποκείμενα συνδέονται με διαζευκτικό σύνδεσμο, τότε το ρήμα εκφέρεται σε ενικό αριθμό, π.χ. Να σηκωθεί στον πίνακα η Άννα ή η Κατερίνα. S Όταν ένα υποκείμενο συνδέεται με άλλα πρόσωπα ή πράγματα, το ρήμα μπορεί να βρίσκεται σε πληθυντικό αριθμό, π.χ. Ο γιος μου με τους φίλους μου πήγαν στην αγορά.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=