Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
Οι πρώτες μέρες σ’ ένα νέο σχολείο 1 η ENOTHTA N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 9 Α. Εισαγωγικά κείμενα Aπαντήσεις στις ερωτήσεις κατανόησης του σχολικού βιβλίου ΚΕΙΜΕΝO 1 [Πρώτη μέρα στο Γυμνάσιο] n H Άννα είναι μαθήτρια της Α ’ Γυμνασίου. Είναι η πρώτη μέρα στο καινού- ριο της σχολείο και οπωσδήποτε είναι ξεχωριστή γι’ αυτή. Στον δρόμο είναι «σοβαρή», προχωρά με βιαστικά και σίγουρα βήματα και, όταν φτά- νει στην αυλόπορτα, παίρνει μια «βαθιά ανάσα» για ν’ αποκτήσει θάρρος. Ξαφνικά όμως νιώθει να χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Αισθάνεται ότι διαφέρει από τους άλλους μαθητές· της φαίνεται ότι εκείνοι είναι «τε- ράστιοι» και αυτή είναι «σαν νάνος». Είναι διστακτική και καταλαβαίνει ότι οι άλλοι την κοροϊδεύουν για το ύψος της και για τη δειλία που δείχνει. Χαρακτηρίζει τον εαυτό της «βλαχαντερό» και πιστεύει ότι βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. Γι’ αυτό κοκκινίζει και απομονώνεται σε μια άκρη. Η συμπεριφορά αυτή είναι συνηθισμένη και εκδηλώνεται από πολ- λούς μαθητές, όταν αλλάζουν σχολικό περιβάλλον, και ειδικότερα όταν μεταβαίνουν από τη μια σχολική βαθμίδα στην άλλη (εδώ: από το Δημο- τικό στο Γυμνάσιο). l Τα συναισθήματά της τα αντιλαμβανόμαστε από την περιγραφή των κινήσε- ων και της συμπεριφοράς της και την καταγραφή των σκέψεών της: βιασύνη και ανυπομονησία να φτάσει στον προορισμό της («Κατηφόρισε σοβαρή», «Διέσχισε γρήγορα», «Ούτε ματίτσα αριστερά και δεξιά», «Με βιαστικό βή- μα, μπήκε επιτέλους στον δρόμο»), αγωνία («Πήρε μια βαθιά ανάσα», «Aμέ-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=