Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 4 3 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2. Η γλωσσική επικοινωνία είναι ανεπιτυχής, γιατί δε μιλούν την ίδια γλώσσα. 3. Καταφέρνουν να επικοινωνήσουν με χειρονομίες, δηλαδή με τη μιμό- γλωσσα που είναι «περισσότερο διεθνής» γλώσσα. ΚΕΙΜΕΝO 6 [Αφίσα της Unicef] 1. Το μήνυμα του κειμένου είναι η υπεράσπιση της ειρήνης. l Εκτός από τον λόγο χρησιμοποιούνται και σκίτσα, καθώς και το σήμα της ειρήνης και της Unicef. 2. Οι δύο προτάσεις είναι οι εξής: Μην κλέβετε τα όνειρά μου! και Σταματήστε τους πολέμους τώρα! l Και οι δύο προτάσεις είναι επαυξημένες. Εκτός από τα βασικά στοιχεία τους, στην πρώτη υπάρχει ο προσδιορισμός μου που δηλώνει κτήση και στη δεύτερη το χρονικό επίρρημα τώρα . 3. Οι επιφωνηματικές προτάσεις Μην κλέβετε τα όνειρά μου! και Σταματήστε τους πολέμους τώρα! εκφράζουν την επιτακτική ανάγκη και επιθυμία των παιδιών να σταματήσουν αμέσως οι πόλεμοι. Ασκήσεις – δραστηριότητες 1. α. – Μείνε λίγη ώρα ακόμα! : επιφωνηματική, καταφατική – Μπορείς / να μείνεις; : ερωτηματική, καταφατική / αποφαντική, κατα- φατική – Θα ήθελα / να μείνεις. : αποφαντική, καταφατική / αποφαντική, κατα- φατική – Γιατί δε μένεις λίγο ακόμα; : ερωτηματική, αρνητική – Αν σου ζητούσα / να μείνεις; : ερωτηματική, καταφατική / αποφαντική, καταφατική – Αν δε μείνεις / θα στεναχωρηθώ. : αποφαντική, αρνητική / αποφαντι- κή, καταφατική – Φεύγεις; / Τι κρίμα! : ερωτηματική, καταφατική / επιφωνηματική, κατα- φατική – Γιατί, μωρέ, δεν κάθεσαι λίγο ακόμα; : ερωτηματική, αρνητική

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=