Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 4 1 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 4. Ενδεικτικά: α. Η φωτογραφία στην πάνω αριστερή γωνία εικονίζει ένα πρόσωπο που φέρνει τον δείκτη του χεριού του κάθετα στα κλειστά χείλη του. Στη δική μας κουλτούρα η κίνηση αυτή σημαίνει: «Σιωπή». β. Η τρίτη φωτογραφία πάνω αριστερά δείχνει ένα αγόρι που πλησιάζει το μικρό δάχτυλο του χεριού του στο στόμα με την παλάμη κλειστή δίπλα στο κεφάλι και πιθανόν ο αντί- χειρας φτάνει στο αυτί του. Για μας η κίνηση αυτή σημαίνει: «Πάρε με τηλέφωνο» ή «Θα σε πάρω τηλέφωνο». γ. Η πέμπτη φωτογραφία της αριστερής κάθετης στήλης εικο- νίζει ένα χέρι με κλειστή παλάμη και τον αντίχειρα τεντω- μένο και στραμμένο προς τα κάτω. Για μας η κίνηση αυτή σημαίνει: «Ήττα» ή «Αποτυχία». 5. l Θαυμασμός: α) με επιρρήματα, επιφωνηματικές προτάσεις ή επιφωνήματα, π.χ. Υπέροχα!, Τι ωραία!, Ουάου!, β) συ- νήθως ανοίγοντας το στόμα και σηκώνοντας τα φρύδια ψηλά ή σφυρί- ζοντας, γ) χτυπώντας παλαμάκια. l Απέχθεια: α) με επιρρήματα, επιφωνήματα ή επιφωνηματικές προτά- σεις, π.χ. Αηδία! Μπλιαχ!, β) ζαρώνοντας τα χαρακτηριστικά του προ- σώπου μας και βγάζοντας τη γλώσσα, γ) κουνώντας τον καρπό μας ανάστροφα προς τα εμπρός (σαν να διώχνουμε κάτι μακριά μας). l Συμφωνία: α) με επιρρήματα, επιφωνήματα ή προτάσεις, π.χ. Ναι, Ωραία! Πάμε, β) κουνώντας το κεφάλι προς τα κάτω, γ) με κλειστή πα- λάμη και τον αντίχειρα τεντωμένο προς τα πάνω. l Διαφωνία: α) με επιρρήματα, επιφωνήματα ή προτάσεις, π.χ. Όχι, Απο- κλείεται! Δεν μπορώ, β) κουνώντας το κεφάλι δεξιά αριστερά ή σηκώ- νοντας τα φρύδια, γ) κουνώντας τον δείκτη του χεριού μας δεξιά αρι- στερά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=