Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 3 9 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 4. Το ύφος των λόγων του ομιλητή είναι αυστηρό, σοβαρό και συμβουλευ- τικό. Δεν αφήνει περιθώρια ερωτήσεων και αμφισβήτησης στους μαθη- τές. Το ύφος του δηλώνει και την απόσταση που τους χωρίζει. Εκείνος ορίζει τους κανόνες και οι μαθητές τούς ακολουθούν. l Οι προτάσεις που χρησιμοποιεί είναι αποφαντικές και σύντομες, π.χ. Θα σας υπαγορεύσω την εκφώνηση του προβλήματος . Έχετε μία ώρα . H τελευ- ταία μάλιστα είναι προστακτική: Γιάννη, μάζεψε τις κόλες . 5. l Γιάννη, μαζεύεις τις κόλες, σε παρακαλώ; l Η ερωτηματική πρόταση εκφράζει περισσότερη ευγένεια και οικειότητα. l Σημαίνει ό,τι ακριβώς και η εκδοχή του κειμένου. l Ο ομιλητής προτίμησε την πρώτη εκδοχή (του κειμένου), για να διατη- ρήσει την αυστηρότητά του και κάποια απόσταση από τους μαθητές. 6. – Ορίστε οι κόλες, κύριε. – Είναι όλες συγκεντρωμένες; – Μάλιστα, κύριε. – Ευχαριστώ, παιδί μου. Εναλλακτικά: – Δύσκολο ήταν το πρόβλημα! – Εγώ δεν πρόλαβα να το τελειώσω. Εσείς; – Εγώ το έλυσα, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι σωστό. – Σοβαρά μιλάς; Ούτε να το αρχίσω δεν μπόρεσα! – Υπάρχει κανείς τελικά που να είναι σίγουρος ότι το έλυσε σωστά; 7. α. Άγνωστη τύχη στα Μαθηματικά! β. – Δεν ξέρω καθόλου αν έγραψα καλά στα Μαθηματικά. Τι βαθμό θα μου βάλει άραγε; γ. – Κύριε, μπορείτε να μου πείτε, σας παρακαλώ, πώς λύνεται το πρό- βλημα, γιατί δεν ξέρω αν το έλυσα σωστά; δ. – Γράψαμε σήμερα διαγώνισμα στα Μαθηματικά και δεν ξέρω αν έγρα- ψα καλά. Φοβάμαι μήπως μου κατεβάσει τον βαθμό στο τετράμηνο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=