Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 3 1 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΑ – ΑΡΝΗΤΙΚΑ νιώθω χαρά , ευχαρίστηση, ανυπομονησία, ενθουσια- σμό, αγωνία, αισιοδοξία, ανησυχία, περιέργεια, σύγχυση, δισταγμό, έκπληξη, ξάφνιασμα, απο- γοήτευση, μοναξιά, απομόνωση, ασφάλεια. χαίρομαι , ανυπομονώ, ενθουσιάζομαι, ενθαρρύνομαι, αισιοδοξώ, αγωνιώ, φοβάμαι, αποθαρρύνομαι, αποκαρδιώνομαι, ανησυχώ, δι- στάζω, εκπλήσσομαι, ξαφνιάζομαι, απογοητεύομαι. Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου Aκούω και μιλώ [σελ. 23] 1. Στο κείμενο 8 ο μαθητής χρησιμοποίησε τον κώδικα των μαθηματικών και τον κώδικα της ζωγραφικής. l Το σκίτσο στο τέλος της άσκησης δείχνει έναν άνθρωπο, προφανώς τον μαθητή που το ζωγράφισε, κρεμασμένο από ένα σύμβολο των μαθη- ματικών (τη ρίζα). Οι πράξεις του δεν κατέληξαν πουθενά, δεν μπόρεσε να λύσει την άσκηση και με το σκίτσο δηλώνει την απογοήτευσή του και το αίσθημα αποτυχίας που νιώθει. 2. l Τα συνθήματα είναι γραμμένα στον γλωσσικό κώδικα, το πρώτο στα νέα ελληνικά, το δεύτερο στα αρχαία ελληνικά. l Το δεύτερο σύνθημα εννοεί ότι η παιδεία πρέπει να είναι η πρώτη προ- τεραιότητα του κράτους. l Ο κύριος που κοιτάζει το σύνθημα μιλά στον γλωσσικό κώδικα, αλλά στη λατινική γλώσσα. l Ένας κύριος κοιτάζει τα συνθήματα που είναι γραμμένα στα νέα και αρχαία ελληνικά, αλλά δεν μπορεί να τα διαβάσει, γιατί εκείνος μι- λάει άλλη γλώσσα (λατινικά). Διαπιστώνει ότι τα συνθήματα δε δια- βάζονται, γιατί είναι γραμμένα στα ελληνικά, μια άγνωστη σε αυτόν μορφή της γλώσσας. Το αστείο σε αυτή τη γελοιογραφία είναι ότι και

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=