Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 2 5 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ 3. Ο γυμνασιάρχης ανακοινώνει στους μαθητές ένα σωρό « πρέπει » και « απα- γορεύεται ». Στο τέλος τους ζητά με απαιτητικό ύφος τα εξής: Και τώρα οι μαθητές ν’ αρχίσουν να προχωρούν απ’ αριστερά και να μπαίνουν από την κυρία είσοδο στο πάνω προαύλιο. Οι μαθήτριες από δεξιά. Θα μπαίνουν από την πλαϊνή. 4. Κεiμενo 6: Μεγάλος μπελάς!Μα επιτέλους, βαρέθηκα πια! Tα μαθήματά μου... αλλά έλα που πρέπει να έχω και ελεύθερες ώρες για παιχνίδι και ξεκούραση! Κεiμενo 7: Kόρνα! « Tο λεωφορείο! Τρέχα! » Ντριιιν! Νέο σχολικό έτος! Καλή χρονιά! Διαβάζω και γράφω [σελ. 20] 1. Στην παράγραφο με τίτλο «Η επανάσταση του αλφάβητου» του κειμένου 2 , όλες οι προτάσεις είναι αποφαντικές, γιατί με αυτές δίνονται πληροφο- ρίες σχετικά με την επινόηση του αλφάβητου. 2. Στο κείμενο 3 η προστακτική πρόταση είναι: Να συγκριθούν οι αριθμοί. 3. α. αποφαντική: Θα φάμε σε εστιατόριο. β. ερωτηματική: Θυμάσαι που είχαμε πάει μαζί, με τους γονείς μου, πριν από δύο χρόνια; γ. προστακτική: Φίλησέ μου τη Νικόλ και τη μαμά σου. δ. επιφωνηματική: Πώς περνάει ο καιρός! Ακούω και μιλώ [σελ. 20] 1. Mε τις δύο αυτές ερωτηματικές προτάσεις στο κείμενο 1 τα κορίτσια δε ζητούν κάποια πληροφορία, αλλά θέλουν να δείξουν ότι αποδέχονται την πρόταση που κάνει η μία στην άλλη. Aπαντούν καταφατικά με ερώτη- ση (αντί να απαντήσουν με ένα απλό ναι ). 2. Οι ερωτηματικές προτάσεις του αποσπάσματος είναι: Τι θες σε τούτο το προαύλιο; Δε σ’ το ΄πανε; l Πρόκειται για ερωτηματικές προτάσεις που δεν εκφράζουν απορία και δεν περιμένουν απάντηση.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=