Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 2 3 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ ελεύθερες ώρες / δεν τα καταφέρνω (εγώ) / Oύτε παιχνίδι, ούτε ξεκούραση λοιπόν (υπάρχει για μένα). 2. Ο συγγραφέας προτίμησε την πρώτη εκδοχή, γιατί όλο το κείμενο είναι γραμμένο με αυτό το ύφος: κοφτές, ελλειπτικές προτάσεις, με έντονο ύφος και χαρούμενη διάθεση για την καινούρια σχολική χρονιά. Επικε- ντρώνει έτσι το ενδιαφέρον του αναγνώστη στην αναστάτωση, τη χαρά και την αγωνία της επιστροφής όλων, μαθητών και καθηγητών, στο σχο- λείο τους. 3. H ώρα είναι 8 . 00 π.μ. Μπαίνει βάρος στον ώμο – η τσάντα είναι γεμάτη τε- τράδια. Ακούγεται η κόρνα! « Ήρθε το λεωφορείο! Tρέχα να προλάβεις !» Γίνεται συνάντηση με παλιούς φίλους και συμμαθητές. Ακούγονται γέλια. Κυριαρχούν οι συζητήσεις για τις διακοπές. l Το κείμενο του σχολικού βιβλίου είναι καλύτερο, γιατί δίνει με παραστα- τικό τρόπο τις κινήσεις των μαθητών και τη χαρούμενη ατμόσφαιρα που κυριαρχεί την πρώτη μέρα στο σχολείο. Στο κείμενο με τις συμπληρώσεις λείπουν ο ενθουσιασμός και η γρήγορη εναλλαγή των εικόνων, ενώ το ύφος γίνεται πιο τυπικό. 4. Το κουδούνι του σχολείου χτυπάει στις 8 . 00 π.μ. για τη συγκέντρωση των μαθητών. Γ2. Είδη προτάσεων, σημασίες τους και σημεία στίξης ΘΕΩΡΙΑ α. Είδη προτάσεων (ως προς το περιεχόμενο) ανάλογα με τη σημα- σία τους S Η πρόταση που χρησιμοποιούμε για να δώσουμε μια πληροφορία λέγεται αποφαντική και στο τέλος της βάζουμε τελεία . ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ Ο πιλότος προσγείωσε το αεροπλάνο.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=