Νεοελληνική Γλώσσα (Α' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α A΄ Γυμνασίου 1 4 ENOTHTA Οι πρώτες μέρες σ’ ένα νέο σχολείο 1 η συνανθρώπους του και όταν μιλά στο τηλέφωνο, χρησιμοποιεί τον λόγο. Όταν βλέπει τηλεόραση, ζωγραφίζει, ανοίγει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, χρησιμοποιεί κυρίως την εικόνα. Όταν διαβάζει εφημερίδες, βιβλία, όταν αλληλογραφεί με κάποιον ή γράφει τις σκέψεις του, χρησιμοποιεί τη γρα- φή. Μπορεί βέβαια να χρησιμοποιεί δύο ή και τρεις διαφορετικούς τρό- πους μαζί, όπως εικόνα και γραφή (εφημερίδες, παρακολούθηση ξένης ταινίας, πολυτροπικά κείμενα κτλ.) ή λόγο και γραφή και εικόνα (παρακο- λούθηση μιας ομιλίας που συνοδεύεται από παρουσίαση διαφανειών και γραπτό κείμενο). Άρα, ο καθένας από τους παραπάνω τρόπους επικοινω­ νίας χρησιμοποιείται ανάλογα με την περίπτωση και με σκοπό να επιτύχει το καλύτερο αποτέλεσμα. 4. α. Στο σκίτσο 4 η Άννα, μιλώντας στη μητέρα της, εκφράζει τον φόβο της ότι θα αργήσει στο σχολείο. Στο τέλος της πρότασης υπάρχει και θαυ- μαστικό που δηλώνει την αγωνία της. β. Στο σκίτσο 1 η πρώτη κοπέλα, η Αγγέλα, προτείνει στην Άννα να κά- τσουν στο ίδιο θρανίο. Η πρότασή της τελειώνει με ερωτηματικό, αφού περιμένει απάντηση από την Άννα. γ. Στο σκίτσο 2 ο γυμνασιάρχης απειλεί τους μαθητές μιλώντας τους από το μικρόφωνο στο προαύλιο του σχολείου. δ. Στο σκίτσο 1 η Άννα αποδέχεται την πρόταση της Αγγέλας κάνοντας ερώτηση: Γιατί όχι; [Άρα, ναι]. ε. Στο σκίτσο 3 ένας νέος μαθητής στο Γυμνάσιο ζητά από κάποιον συμμα- θητή του να τον πληροφορήσει για το πού βρίσκεται το κυλικείο. Aκούω και μιλώ [σελ. 14] 1. Την επιστολή του κειμένου 4 την έχει γράψει ο Αλέξης, είναι δηλαδή ο αποστολέας. l Την απευθύνει στον Γάλλο φίλο του Πωλ, που είχε επισκεφτεί την Ελλά- δα πριν από δύο χρόνια. Ο Πωλ είναι, δηλαδή, ο παραλήπτης της επιστο- λής. 2. Τα δύο πρόσωπα, ο αποστολέας και ο παραλήπτης, είναι φίλοι. Ο Αλέξης

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=