Ναι στις οθόνες όταν κάνουν καλό!
Η ψηφιακή μας δυσλειτουργία 31 γνωσιακή και ψυχολογική άποψη, έναντι της διαφήμισης. Δεν κατανοούν την έννοια της «πώλησης» και συνεπώς δέχονται τους ισχυρισμούς των διαφημίσεων κατά λέξη. Και θυμηθείτε, δεν πρόκειται για τις παλιακές διαφημίσεις στις εφημερίδες, ούτε καν τις τηλεοπτικές διαφημίσεις για την Pepsi που βλέ- παμε εμείς μεταξύ των επεισοδίων των Σίμπσονς, όταν ήμασταν παιδιά. Οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο, με τις οποίες ταΐζουμε τα παιδιά μας, είναι ανάμεικτες με μη διαφημιστικό περιεχό- μενο με τρόπο που το κάνει εξαιρετικά δύσκολο να διαχωρι- στούν αυτά τα δύο. Τα περισσότερα παιδιά δεν μπορούν καν να ξεχωρίσουν ποιο κομμάτι μιας ιστοσελίδας είναι διαφήμιση και ποιο όχι. 3 Η ίδια η εμπειρία του χρήστη του ιστού έχει αλλάξει έτσι ώστε να διασπείρει την πληροφορία που μας εν- διαφέρει σε πολλές σελίδες προκειμένου να δημιουργηθούν ακόμα περισσότερες παγίδες για στοχευμένες διαφημίσεις. Οι ψηφιακές διαφημίσεις είναι εξαιρετικά βελτιστοποιημέ- νες ώστε να εκμεταλλεύονται πλήρως τις μοναδικές μας αδυ- ναμίες. Χρησιμοποιώντας το δικό μας ιστορικό θεάσεων και αγορών, που συλλέγεται από εταιρείες όπως η Acxiom και η LiveRamp, περίπλοκοι αλγόριθμοι μαθαίνουν τα δικά μας εξει- δικευμένα μοτίβα συμπεριφορών. Έπειτα, χρησιμοποιούν αυτά τα δεδομένα για να κάνουν εξαιρετικά ακριβείς προβλέψεις σχετικά με τις μελλοντικές μας συμπεριφορές και να τροποποιή σουν τη διαφήμιση ώστε να είναι, κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ακαταμάχητη ακριβώς την πιο κατάλληλη στιγμή. Αυτό ονομάζεται αρχιτεκτονική πειθούς. Και πόσο αποτελεσματική είναι; Λίγα χρόνια πριν, οι New York Times δημοσίευσαν την
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=