Ναι στις οθόνες όταν κάνουν καλό!
Η ψηφιακή μας δυσλειτουργία 39 μπορούμε να επιλέξουμε πώς επιθυμούμε να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας στον εικονικό κόσμο, συχνά εκθέτουμε μια πιο θετική ή εντυπωσιακή εκδοχή μας. Δεν ποστάρουμε κάθε πρό- βλημα ή άγχος που μας απασχολεί, αλλά εστιάζουμε στις επι- τυχίες μας, στις ευκαιρίες ή στις συναρπαστικές μας στιγμές. Όταν σκρολάρουμε στη ροή που μας εμφανίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συχνά το ξεχνάμε αυτό καθώς συγκρί- νουμε τη φανταστική ζωή των άλλων με τη δική μας πραγμα- τικότητα, γεμάτη από ελαττώματα και θλίψη. Η ψυχολόγος Μάι-Λι Νουέν Στιρς του Πανεπιστημίου του Χιούστον το πε- ριγράφει ως «η επιλογή των καλύτερων στιγμών των άλλων». 17 Οι New York Times αναφέρουν ότι οι Αμερικανοί ξοδεύουν έξι φορές περισσότερο χρόνο πλένοντας πιάτα από ό,τι παίζοντας γκολφ, ωστόσο υπάρχουν διπλάσια tweets για το γκολφ παρά για το πλύσιμο των πιάτων. Το οικονομικό ξενοδοχείο Circus στο Λας Βέγκας και το πολυτελές ξενοδοχείο Bellagio μπορούν να φιλοξενήσουν τον ίδιο αριθμό ατόμων, αλλά στο Bellagio γίνονται τριπλάσιες κοινοποιήσεις παρουσίας στο Facebook. Είναι διπλάσιες οι πιθανότητες να αναφέρουν τα αυτοκίνητά τους στο Facebook οι κάτοχοι πολυτελών αυτοκινήτων όπως BMWκαι Mercedes από ό,τι οι κάτοχοι κάποιας συνηθισμένης μάρκας και μοντέλου. 18 Καταλαβαίνετε πώς πάει. Αυτή η σύγκριση πάνω σε στρεβλή βάση έχει οδηγήσει σε συναισθήματα αυξανόμενης απελπισίας και κατάθλιψης, ιδίως στα νεαρά κορίτσια. 19 Ο Μπράιαν Πράιμακ, ο κοσμήτορας του Κολεγίου Επαγγελματιών Εκπαίδευσης και Υγείας του Πανε- πιστημίου του Άρκανσο, αναφέρει ότι όσοι τσεκάρουν τα μέσα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=