Ναι στις οθόνες όταν κάνουν καλό!

32 NAI ΣΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ! ιστορία ενός πατέρα που απαίτησε από το πολυκατάστημα Target δημόσια απολογία, επειδή είχε στείλει στην έφηβη κό- ρη του διαφημίσεις για μωρουδιακά ρούχα και πάνες. Παρόλο που ο πατέρας δεν το ήξερε ακόμη, οι αλγόριθμοι του Target είχαν ήδη καταλάβει ότι η κόρη ήταν έγκυος, βάσει του ψηφια­ κού της ίχνους. Το Target δεν είναι ικανό μόνο να καταλάβει ποια πελάτισσά του είναι έγκυος, αλλά μπορεί και να εκτιμήσει με εκπληκτική ακρίβεια και την πιθανή ημερομηνία τοκετού εντός ενός χρονικού εύρους, βάσει της διαδικτυακής συμπερι- φοράς της. 4 Ο συνεχής βομβαρδισμός μας με εικονικές διαφημίσεις προκαλεί και κάποια πολύ πραγματικά προβλήματα. Κατ’ αρ- χάς, αυξάνονται οι συγκρούσεις μεταξύ γονέων και παιδιών, καθώς οι γονείς αρνούνται αιτήματα των παιδιών για αγορές που έχουν προκληθεί από διαφημίσεις. Έπειτα, υπάρχει μια πολύ ανησυχητική σύνδεση μεταξύ της στοχευμένης διαφή- μισης και των αποφάσεων που παίρνουν οι νέοι. Προσεκτικά στοχευμένες διαφημίσεις ηλεκτρονικού τσιγάρου έχουν συσχε- τιστεί με εκατομμύρια μαθητές γυμνασίου και λυκείου που πλέον ατμίζουν. 5 Η στοχευμένη διαφήμιση έχει επηρεάσει την παιδική παχυσαρκία, καθώς εκατομμύρια παιδιά επιλέγουν να καταναλώνουν ανθυγιεινό φαγητό όταν εμφανίζονται οι αγα- πημένοι τους ήρωες στη συσκευασία. 6 Για κάποιον λόγο, δεν θα δείτε χαρακτήρες της Ντίσνεϊ πάνω στο σακουλάκι με το μπρόκολο. Και καθώς οι κανόνες που περιορίζουν τη διαφή- μιση στο παιδικό πρόγραμμα της τηλεόρασης δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στο διαδίκτυο, ακόμα και τα προσεκτικά επιλεγμέ-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=