Μοντεσσόρι στο σπίτι με το μικρό παιδί (1- ετών)

41 ΠΩΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΤΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Τα μικρά παιδιά επιλέγουν γενικά με τι να παίξουν σύμφωνα με αυτό που τα ενδιαφέρει εκείνη τη στιγμή. Επομένως, αντί να τοποθετήσετε απλώς μια δραστηριότητα στο ράφι, προτείνω να αφιε- ρώσετε μερικά λεπτά για να την οργανώσετε ώστε να γίνει ακόμα πιο ελκυστική στο παιδί. 1. Τοποθετήστε τη δραστηριότητα σε ένα ράφι . Αντί να αποθηκεύετε δραστηριότητες σε κούτες παιχνιδιών, είναι καλύτερο να αφήνετε ένα μικρό παιδί να βλέπει τι είναι διαθέσι- μο, βάζοντας μερικά πράγματα σε ένα ράφι. 2. Κάντε τη ελκυστική. Η τοποθέτηση μιας δραστηριότητας σε ένα καλάθι ή έναν δίσκο μπορεί να την κάνει περισσότερο ελκυστική για ένα παιδί. Εάν το παιδί δεν φαίνεται πλέον να ενδιαφέρεται για τη δραστηριότητα, καμιά φορά η αλλαγή του δίσκου μπορεί το κάνει να αλλάξει γνώμη. 3. Δείξτε ποια αντικείμενα πάνε μαζί. Ένας δίσκος ή ένα καλάθι κρατά όλα τα απαραίτητα για μια δραστηριότητα αντικείμενα μαζί. Για παράδειγμα, σε έναν δίσκο με πλαστελίνη μπορούμε να συμπεριλάβουμε ένα δοχείο όπου αποθηκεύουμε την πλαστελίνη, εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να της δώσουν μορφή, να την κόψουν και να κάνουν σχέδια, αλλά και ένα πανί ή σουπλά για να προστατεύσουμε το τραπέζι. 4. Προετοιμάστε τα πάντα ώστε το παιδί να μπορεί να δουλέψει ανεξάρτητο . Σε μια γω- νιά ζωγραφικής, μπορούμε να κρεμάσουμε την ποδιά σε ένα γαντζάκι από τη μία πλευρά του καβαλέτου και να κρεμάσουμε ένα υγρό πανί από την άλλη, έτοιμο για να καθαρίσει το παιδί λεκέδες από μπογιά, να σκουπίσει τα χέρια του ή να καθαρίσει το καβαλέτο στο τέλος. Θα μπορούσε, επίσης, να υπάρχει ένα καλάθι με καθαρές κόλες χαρτί, ώστε να μπορεί να τις πάρει μόνο του, και μια πτυσσόμενη απλώστρα με μανταλάκια όπου θα μπορεί να κρεμάσει τους πίνακές του για να στεγνώσουν. Τα μικρότερα παιδιά θα χρεια- στούν κάποια βοήθεια, αλλά σταδιακά θα είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας όλο και περισσότερα μόνα τους. 5. Αποσυναρμολογήστε τη δραστηριότητα. Μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα είναι λι- γότερο ελκυστική σε ένα μικρό παιδί από μία που δεν είναι ολοκληρωμένη. Αποσυναρ- μολογήστε τη δραστηριότητα προτού την επιστρέψετε στο ράφι. Βάλτε τα εξαρτήματα σε ένα μπολ στα αριστερά (ας πούμε, τα κομμάτια του παζλ) και τη δραστηριότητα στα δεξιά (την άδεια βάση του παζλ). Η παρακολούθηση της κίνησης από τα αριστερά προς τα δε- ξιά αποτελεί έμμεση προετοιμασία για την ανάγνωση.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=