Μοντεσσόρι - 60 παιχνίδια και δραστηριότητες για μικρά παιδιά

19 ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙ και προσπαθούμε να καταλάβουμε τα κίνητρά του. Μήπως σκαρφαλώνει στον πάγκο για να φτάσει κάτι; Μήπως είναι απογοητευμένο επειδή δεν μπορεί να επικοινωνήσει λεκτικά τις ανάγκες του; Η μέθοδος Μοντεσσόρι προετοιμάζει το περιβάλλον για να δώσει στο παιδί ελευθερία εντός ορίων. Κατεβάζουμε τα ποτήρια και το φαγητό στο επίπεδό του, ενθαρρύνοντας την ανεξαρτησία του. Δείχνουμε με το παράδειγμά μας. Του δίνουμε γλώσσα και ευκαιρίες να εκφραστεί. Και, τo σημαντικότερο όλων, εμείς ως ενήλικες βλέπουμε κάθε παιδί όπως είναι και ενθαρρύνουμε την επιθυμία του να μάθει και να ανακαλύψει με τον δικό του ρυθμό. ¥¿ ¦ÒÐÍËÃС »ÖÐÍÌ¿§ Η τρομερή ηλικία για την οποία συχνά μας προειδοποιούν για ξεσπάσματα, ασταμάτητες ερωτήσεις, ότι πρέπει πάντα να γίνεται το δικό τους…Μπορεί μεν να είναι εξαντλητικό για τους φροντιστές, ωστόσο η φιλοσοφία Μοντεσσόρι βλέπει αυτές τις συμπεριφορές ως αποτέλεσμα του αναπτυξιακού σταδίου του νηπίου. Αυτό βοηθά να χυθεί φως στις πιο εκνευριστικές από αυτές τις συμπεριφορές. Τα νήπια διανύουν την περίοδο ευαισθησίας για την τάξη. Νιώθουν πιο ασφαλή όταν μπορούν να προβλέψουν τι πρόκειται να συμβεί μέσα στην ημέρα. Την ίδια τάξη επιζητούν στα πάντα και αυτός ίσως είναι ο λόγος που το παιδί σας παθαίνει κρίση υστερίας για ένα τοστ κομμένο σε τρίγωνα αντί για τετράγωνα! ¥¿ ËÍÌÒÃÑÑÍÐÇ¿Ì¡ »ÖÐÍÌ¿ Οι οικογένειες και οι παιδαγωγοί της μεθόδου Μοντεσσόρι προσεγγίζουν τα «τρομερά δίχρονα» με τα έντονα συναισθήματα, τις ασταμάτητες ερωτήσεις και την ανάγκη για εξου- σία με διαφορετικό τρόπο και ανταμείβονται από τη διαφορά που βλέπουν στο αποτέλε- σμα! Ένα προσεκτικά προετοιμασμένο περιβάλλον που μειώνει τις πιθανότητες απογοή- τευσης προσφέρει στο νήπιο την ευκαιρία για έλεγχο. Αυτό μπορεί να γίνει με τα πάντα - για παράδειγμα, προτείνοντας στο παιδί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο διαφορετικά ρούχα ή δύο διαφορετικά σνακ. Επίσης, όταν έχουμε προβλέψει ένα ορισμένο σημείο για κάθε δραστηριότητα ή παιχνίδι του παιδιού, καθώς και τον τρόπο να το επιστρέψει εύκολα στο ίδιο σημείο, περιορίζουμε τις απογοητεύσεις και καλλιεργούμε την ανεξαρτησία. Τέλος, όταν οι ενήλικες αλλάζουμε τη γλώσσα μας και εντάσσουμε περισσότερη ευγένεια στην καθημερινότητά μας, αντιμετωπίζουμε καλύτερα τα έντονα συναισθήματα του νηπίου. Αυτό μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο η λεκτική αναγνώριση των συναισθημάτων ενός παιδιού, λέγοντας για παράδειγμα: «Βλέπω ότι θύμωσες που πρέπει να μαζέψουμε το παιχνίδι σου. Κι εγώ θυμώνω μερικές φορές». Δημιουργώντας συνδέσεις και αποφεύγο- ντας τις μάχες εξουσίας, καλλιεργούμε στο παιδί σθένος και αυτοπεποίθηση.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=