Μελέτη περίπτωσης
Μ Ε Λ Ε Τ Η Π Ε Ρ Ι Π Τ Ω Σ Η Σ 11 δεν ζητούσε καμία ανταμοιβή και, από σεβασμό προς το απόρρητο της οικογένειάς του, προτιμούσε να διατηρήσει την ανωνυμία του. Ομολόγησε ότι το αληθινό του όνομα δεν ήταν Γκρέι. Αν έκρινα ότι τα τετράδια δεν είχαν ενδια- φέρον, το μόνο που ζητούσε ήταν να του τα επιστρέψω. Ήταν σίγουρος όμως ότι δεν υπήρχε τέτοια περίπτωση και δεν είχε βάλει διεύθυνση επιστροφής. Διάβασα τα πέντε τετράδια σε μία μέρα. Οποιοσδήποτε σκεπτικισμός μπορεί να είχα διαλύθηκε αμέσως. Η συγ- γραφέας όχι μόνον διηγούνταν μια συναρπαστική ιστορία, αλλά η γραφή της, παρά τις διαμαρτυρίες της, είχε και μια τρελούτσικη σπίθα. Το υλικό ήταν κάπως χαοτικό, αλλά αυτό σκέφτηκα ότι ενέτεινε την αυθεντικότητα αυτού που είχε να πει. Μέσα σε λίγες μέρες, εντούτοις, πείστηκα ότι είχα πέσει θύμα φάρσας. Αν κάποιος ήθελε να με παρασύρει, ο πιο προμελετημένος τρόπος θα ήταν μερικά τετράδια που είχαν βρεθεί τυχαία και τα οποία εμπεριείχαν τον ισχυρισμό ότι το άτομο που τύχαινε να ερευνώ ευθυνόταν για εγκλημα- τική και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά. Αν όμως ήταν απάτη, ο κύριος Γκρέι είχε μπει σε πολύ μεγάλο κόπο, ει- δικά αφού είχε γράψει ο ίδιος τα τετράδια. Αποφάσισα να διενεργήσω μερικούς ελέγχους. Τα τετράδια (πάμφθηνα σχολικά μπλοκ μάρκας Silvine) ήταν απ’ αυτά που κυκλο- φορούσαν ευρέως εκείνη την εποχή. Δεν είχαν ημερομη- νίες, αλλά διάφορες αναφορές στο κείμενο αφήνουν να εννοηθεί ότι ταπεριγραφόμεναπεριστατικάπρέπει να είχαν λάβει χώρα το φθινόπωρο του 1965, τότε που ο Μπρέιθ-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=