Συγκροτώντας ταυτότητα (6-13 ετών)
δεν θα καταλαβαίνετε από πού προήλθαν. Θα ακολουθήσουν καβγάδες και λόγια που πληγώνουν, χωρίς να είναι όμως αυτός ο στόχος τους. Θα χρειαστεί να ειπωθούν πράγματα δυσάρεστα, θα υπάρξουν συναισθήματα δυσνόητα και μονα- ξιά μεγάλη. Το παιδί έχει ξεκινήσει το ταξίδι που θα το οδηγήσει μα- κριά από εσάς – δεν θα καταφέρει να το ολοκληρώσει όμως μόνο του. Όσο πιο ξεκάθαροι είστε εσείς ως γονείς για αυτό το «ποιος είμαι;» τόσο περισσότερο θα μπορέσετε να βοηθήσετε. Από τη μια, έχετε μια ατελείωτη σειρά πρακτικών θεμάτων που πρέπει να οργανώνετε, όπως τις μετακινήσεις εδώ κι εκεί, το πλύσιμο ή το διάβασμα, από την άλλη, πρέπει να είστε εκεί όταν χαλάει η διάθεσή του και δεν ξέρει ποιο είναι, όταν νιώθει μόνο και στο περιθώριο. Θα χρειαστεί να σταθείτε στο πλάι του και να ψιθυρίσετε: «Μα εγώ είμαι εδώ κι εγώ σε αγαπάω». Το παιδί του δημοτικού σχολείου μπορεί να μη σας κρα- τάει πια από το χέρι, όμως σας χρειάζεται τόσο όσο και προηγουμένως, και με εντελώς νέους τρόπους. 21
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=