Μεγάλες συζητήσεις με μικρά παιδιά

19 Πώς να συνεργάζεστε με την οικογένεια για τον τρόπο επικοινωνίας με το παιδί «Τα παιδιά είναι η προτεραιότητα. Η αλλαγή είναι η πραγματικότητα. Η συνεργασία είναι η στρατηγική». – Judith Billings Είναι σημαντικό για τους εκπαιδευτικούς να βρουν έναν τρόπο να παίρνουν καθημερινά πληροφορίες από την οικογένεια για το πώς νιώθει και λειτουρ- γεί το παιδί σε γενικές γραμμές. Αυτή η πρακτική εξασφαλίζει ότι θα υπάρχει διαρκής επικοινωνία και σας παρέχει σημαντικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν με τη σειρά τους να υποστηρίξετε το παιδί. Αν μάθετε ότι «ο Βα- σίλης δεν κοιμήθηκε καλά χτες το βράδυ» ή ότι «η Μιχαέλα ξύπνησε με γκρίνια σήμερα το πρωί», έχετε στη διάθεσή σας πληροφορίες για τη συμπε- ριφορά και τα συναισθήματα του παιδιού καθώς και στοιχεία ως προς το τι να έχετε υπόψη από σημάδια και συμπτώματα. Αυτή η καθημερινή επικοι- νωνία επίσης χτίζει μια σχέση εμπιστοσύνης και ανοίγει τον διάλογο για πι- θανά θέματα. Αρχικές γενικές ερωτήσεις προς την οικογένεια Για να σας δίνουν οι οικογένειες καθημερινές πληροφορίες, μπορείτε να χαι- ρετάτε τους ενήλικες που παραδίδουν το παιδί το πρωί κάνοντάς τους κάποιες ερωτήσεις. Ή εναλλακτικά μπορείτε να βάλετε ένα σημείωμα στην τσάντα του παιδιού για τον γονέα ή να στείλετε ένα μήνυμα μέσω του υπολογιστή ή του κινητού στο τηλέφωνο του γονέα. Αυτή η σύντομη επικοινωνία μπορεί να γίνει με ερωτήσεις όπως είναι οι εξής: • «Πώς τα πάει στο σπίτι ο Θανάσης;» • «Πώς ήταν το Σαββατοκύριακο / το βράδυ της Παναγιώτας;» • «Υπάρχει κάτι που θα πρέπει να γνωρίζω;» • «Πώς κοιμήθηκε η Δήμητρα χτες το βράδυ;»

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=