Μεγάλες συζητήσεις με μικρά παιδιά

26 Μεγάλες συζητήσεις με μικρά παιδιά Χρήσιμο πλαίσιο αντίδρασης: Αναγνωρίζω, Αποδέχομαι, Ρωτάω, Είμαι παρών Στον ρόλο σας ως εκπαιδευτικού, πάντα καλό είναι να αποφεύγετε να μοιρά- ζεστε πληροφορίες με ένα παιδί όταν δεν τις έχει λάβει πρώτα από το σπίτι του. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να σας βοηθήσει να το πετύχετε. Όταν το παιδί σάς πει κάτι ή κάνει μια ερώτηση, πείτε μια κουβέντα που να δείχνει αποδοχή και έπειτα κάντε μια ανοιχτή ερώτηση, αναγνωρίζοντας τα συναισθήματά του και δίνοντας προσοχή σε αυτά που εκφράζει το παιδί. Για παράδειγμα: • «Χαίρομαι που μοιράστηκες μαζί μου ότι ο μπαμπάς σου έφυγε για να σβή- σει μια μεγάλη φωτιά. Πώς νιώθεις που το κάνει αυτό;» • «Δεν ήξερα ότι πέθανε το σκυλάκι σου. Σ’ ευχαριστώ που μου το είπες. Θα ήθελες να κάνεις μια ζωγραφιά με εσένα και το σκυλάκι σου;» Αυτή η τεχνική δίνει στο παιδί μια αντίδραση που δείχνει σεβασμό αλλά ταυτόχρονα σας δίνει χρόνο να επικοινωνήσετε με την οικογένειά του και να μάθετε τι επιθυμεί αυτή σχετικά με τις πληροφορίες που θα δοθούν στο παιδί. Μετά από μια συζήτηση, τα παιδιά έχουν ανάγκη να είστε εκεί και να εξα- κολουθείτε να είστε διαθέσιμοι για να τα ακούσετε και να τα βοηθήσετε να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματά τους. Αν θυμάστε τη μέθοδο «αναγνωρίζω, αποδέχομαι, ρωτάω, είμαι παρών», μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά να μοι- ράζονται αυτά που χρειάζονται και ταυτόχρονα βοηθάτε τον εαυτό σας να τα υποστηρίξει με τον πιο κατάλληλο τρόπο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=