Σχολομαντείο Μάθημα Πρώτο - Θανάσιμη εκπαίδευση

ΘΑΝΑ Σ Ι ΜΗ Ε ΚΠΑ Ι Δ Ε Υ ΣΗ 29 μένες σ’ ένα λεπτό και εύθραυστο περίβλημα από ζάχαρη, αντί για το σκληρό αμάσητο τομάρι ενός ενήλικου μάγου. Και όχι, δεν είναι κάποιο σχήμα λόγου που έπλασα μόνη μου – αυτά ακριβώς τα λόγια χρησιμοποιεί το βιβλίο, που δε φαντάζεστε με πόση χαρά μάς περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια ακριβώς πόσο πολύ θέλουν να μας φάνε τα μαλαφικάρια. Έτσι λοιπόν, στα ομιχλώδη χρόνια των τελευταίων δεκαε­ τιών του 19ου αιώνα, ο περίφημος τεχνουργός σερ Άλφρεντ Κούπερ Μπράουνινγκ –δύσκολα αποφεύγεις την αναφορά σε αυτό το όνομα εδώ μέσα, αφού είναι γραμμένο παντού μέσα στη σχολή– σκέφτηκε την ιδέα του Σχολομαντείου. Και όσο κι αν έχω μπουχτίσει να βλέπω παντού πλακέτες με το όνομά του, πρέπει να παραδεχτώ ότι ο σχεδιασμός του είναι πολύ αποτελεσματικός. Το σχολείο συνδέεται ελάχιστα με τον πραγ­ ματικό κόσμο, και μόνο μέσω ενός και μοναδικού σημείου: των θυρών αποφοίτησης. Που περιβάλλονται από αλλεπάλληλα επίπεδα μαγικών προστατευτικών φραγμάτων. Όταν κάποια πολυμήχανα μαλαφικάρια κατορθώσουν να τρυπώσουν μέσα, βρίσκονται απλά στο εσωτερικό της αίθουσας αποφοίτησης, η οποία δε συνδέεται με κανέναν τρόπο με το υπόλοιπο σχο­ λείο, παρά μόνο μέσω του ελάχιστου δυνατού αριθμού σωλήνων και αεραγωγών που απαιτούνται για την τροφοδότηση του μέρους, και οι οποίοι είναι επίσης εφοδιασμένοι με προστα­ τευτικά φράγματα. Έτσι λοιπόν, τα μαλαφικάρια συνωστίζονται σ’ εκείνο τον χώρο, όπου περνούν άπειρες ώρες πασχίζοντας να τρυπώσουν παραμέσα και να ανέβουν πιο πάνω, και στο μεταξύ πολεμούν μεταξύ τους και αλληλοσπαράζονται, ενώ τα μεγαλύτερα και πιο επικίνδυνα δε χωράνε καν να περάσουν. Το μόνο που κά

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=