Μαθηματικά Ε' Δημοτικού

3 KEΦΑΛΑΙΟ ΠΩΣ ΛΥΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 3 4 Mαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Βήματα εργασίας 1) Διαβάζουμε πολύ καλά το πρόβλημα για να το κατανοήσουμε. Ξεχωρίζουμε τα γνωστά στοιχεία ( δεδομένα ) από τα άγνωστα ( ζητούμενα ): Γνωστά στοιχεία (δεδομένα) Άγνωστα στοιχεία (ζητούμενα) Η Β ’ τάξη έχει 70 μαθητές. Η Α ’ έχει 10 περισσότερους από τη Β ’. Η Γ ’ έχει 5 λιγότερους από τη Β ’. Οι μαθητές της Α ’ και της Γ ’. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών. 2) Ψάχνουμε στρατηγικές (τρόπους) επίλυσης του προβλήματος και επιλέγουμε κάθε φορά αυτή που θεωρούμε καλύτερη (πιο εύκολη ή πιο προσιτή για μας). Πίνακας Α ’ Β + 10 Β ’ 70 Γ ’ Β – 5 Σύνολο (;) 3) Βρίσκουμε τις μαθηματικές σχέσεις των γνωστών στοιχείων, τις πράξεις που θα εκτελέσουμε καθώς και τη σειρά εκτέλεσης. Β ’  70 μαθητές Α ’  70 + 10 μαθητές Γ ’  70 – 5 μαθητές Θα κάνουμε πρώτα μία πρόσθεση και μία αφαίρεση για να βρούμε τους μαθητές της Α ’ και της Γ ’ τάξης και μετά μία πρόσθεση για να βρούμε το σύνολο. 4) Λύνουμε το πρόβλημα. 70 + 10 = 80 70 – 5 = 65 80 + 70 + 65 = 215 μαθητές 5) Απαντούμε στο ερώτημα του προβλήματος. Το Γυμνάσιο έχει συνολικά 215 μαθητές. 6) Ελέγχουμε την απάντησή μας. • Κατ’ αρχάς, το αποτέλεσμα 215 είναι λογικό. Αφού η μία τάξη έχει 70 μαθητές και οι άλλες δύο έχουν λίγο πάνω ή λίγο κάτω από 70, οι τρεις μαζί θα έχουν περίπου 3 x 70 = 210. • Οι πράξεις είναι σωστές, άρα το αποτέλεσμα είναι ακριβές. • Η απάντηση είναι σαφής.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=