Μαθηματικά Ε' Δημοτικού
3 3 Mαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Κεφάλαιο 3 Πώς λύνουμε ένα πρόβλημα Θεωρία και παραδείγματα Πρόβλημα Σ’ ένα Γυμνάσιο η Β ’ τάξη έχει 5 μαθητές περισσότερους από τη Γ ’ και 10 μαθη- τές λιγότερους από την Α ’ τάξη. Πόσους μαθητές έχει συνολικά το Γυμνάσιο, αν οι μαθητές της Β ’ τάξης είναι 70; Για να λύσουμε ένα πρόβλημα , ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα: 1. Το διαβάζουμε πολύ καλά ώστε να το κατανοήσουμε, να καταλάβουμε τι λέει. Ξεχωρίζουμε τα γνωστά στοιχεία (αυτά που γνωρίζουμε, τις πληροφο- ρίες, τα δεδομένα ) από τα άγνωστα (αυτά που ψάχνουμε, τις ερωτή- σεις, τα ζητούμενα ). 2. Ψάχνουμε στρατηγικές-τρόπους για να λύσουμε το πρόβλημα, π.χ. παρουσίαση του προβλήματος, μοτίβο, πιο απλό ή αντίστροφο πρόβλη- μα… και εργαλεία επίλυσης του προβλήματος, π.χ. σχέδιο, πίνακας, διάγραμμα… Κάθε φορά επιλέγουμε την καλύτερη (την πιο εύκολη ή πιο προσιτή για μας). 3. Βρίσκουμε τις πράξεις που θα εκτελέσουμε, π.χ. μία πρόσθεση και δύο διαιρέσεις , και τη σειρά εκτέλεσης , π.χ. πρώτα τις δύο διαιρέσεις και μετά την πρόσθεση. 4. Λύνουμε το πρόβλημα, π.χ. κάνουμε τις δύο διαιρέσεις και την πρόσθεση. 5. Απαντούμε στο ερώτημα του προβλήματος. ( Π.χ. Πλήρωσε συνολικά… ) 6. Ελέγχουμε την απάντησή μας, π.χ. αν το αποτέλεσμα είναι λογικό, οι πράξεις σωστές, το αποτέλεσμα ακριβές και η απάντηση σαφής.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=