Μαθηματικά Ε' Δημοτικού

3 KEΦΑΛΑΙΟ ΠΩΣ ΛΥΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 3 7 Mαθηματικά Ε΄ Δημοτικού ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ 1. Διαβάζουμε προσεκτικά το πρόβλημα και διακρίνουμε: Τι προσπαθούμε να βρούμε; Τι γνωρίζουμε; Πόσα αυτοκίνητα και πόσα • Συνολικά τα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα έχει στη συλλογή ποδήλατα είναι 24. του ο Νίκος; • Όλα μαζί τα παιχνίδια έχουν 62 ρόδες. 2. Στρατηγική επίλυσης: Δοκιμάζω, ελέγχω, αναθεωρώ (φτιάχνω πίνακες). Ποδήλατα 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Ρόδες 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 36 38 40 Αυτοκίνητα 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Ρόδες 4 8 12 16 20 24 28 32 36 40 44 48 52 56 3. Κάθε ποδήλατο έχει 2 ρόδες και κάθε αυτοκίνητο έχει 4 ρόδες. Αν όλα τα παιχνίδια ήταν ποδήλατα, θα είχαν 24 x 2 ρόδες = 48 ρόδες. Άρα δεν έχουμε 62 ρόδες. Μας λείπουν ακόμα 62 – 48 = 14 ρόδες. Οι 14 ρόδες ανήκουν σε 14 : 2 = 7 αυτοκίνητα (οι άλλες 2 από τις 4 ρόδες των αυτοκινήτων υπολογί- στηκαν με τα ποδήλατα). Επομένως τα αυτοκίνητα είναι 7 και τα ποδήλατα 24 – 7 = 17. 4. Απάντηση: Τα αυτοκίνητα είναι 7 και τα ποδήλατα 17. 5. Ελέγχουμε την απάντηση: Το αποτέλεσμα λογικό γιατί 7 x 4 = 28 και 17 x 2 = 34, 28 + 34 = 62 ρόδες. Ασκήσεις και προβλήματα για λύση 1. Ένας παραγωγός πούλησε στη λαϊκή αγορά 506 κιλά μήλα και 95 κιλά λιγότερα αχλάδια. Πόσα κιλά φρούτα πούλησε συνολικά; Γνωστά στοιχεία (δεδομένα) Άγνωστα στοιχεία (ζητούμενα) ……………………………………………… ………………………………………………

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=