Μαθηματικά Δ΄ Δημοτικού
2 KEΦΑΛΑΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 10.000 2 3 Mαθηματικά Δ΄ Δημοτικού • Για να αφαιρέσουμε δύο αριθμούς, μπορούμε να αναλύσουμε τον αφαι- ρετέο (σε Μ, Δ, Ε, Χ) και να τον αφαιρέσουμε από τον μειωτέο σταδιακά. π.χ. 7.600 – 1.430 = 7.600 – (1.000 + 400 + 30) . . . . – 30 – 1.000 – 400 6.170 6.200 6.600 7.600 Άρα, 7.600 – 1.430 = 6.170 • Στην αφαίρεση μπορούμε επίσης να ξεκινήσουμε από τον αφαιρετέο, προσθέτοντας σταδιακάαριθμούςώστε ναπατάμε στον επόμενο «στρογ- γυλό» αριθμό και μέχρι να φτάσουμε στον μειωτέο. π.χ. 7.600 – 1.430 . . . . . – 70 5.000 500 600 1.430 1.500 2.000 7.000 7.600 70 + 500 + 5.000 + 600 = 6.170 Άρα, 7.600 – 1.430 = 6.170 Tι να προσέξεις σε αυτό το μάθημα 1. Πού μπορούμε να στρογγυλοποιήσουμε έναν φυσικό αριθμό; u Σε οποιοδήποτε ψηφίο (εκτός των μονάδων, επειδή δεν έχει άλλο ψηφίο στα δεξιά του για να γίνει 0). π.χ. 7.284 7.28 0 (στις Δ) ή 7.3 00 (στις Ε) ή 7. 000 (στις Χ) 2. Πώς μπορούμε να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε δύο αριθμούς με εύκολο τρόπο; u Αναλύουμε τον έναν προσθετέο ή τον αφαιρετέο σε Μ, Δ, Ε, Χ και προσθέτουμε ή αφαιρούμε σταδιακά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=