Μαθηματικά Δ΄ Δημοτικού

2 KEΦΑΛΑΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 10.000 2 5 Mαθηματικά Δ΄ Δημοτικού u O Νικήτας, γιατί το 8.900 είναι πιο κοντά στον αριθμό 8.884. β. Πόσους πόντους χρειάζεται περίπου ο Νικήτας, για να φτάσει στους 10.000; Εκτιμώ: περίπου 1.100 πόντους. Στη συνέχεια υπολογίζω ακριβώς με τη βοήθεια μιας πρόχειρης αριθμογραμμής. +6 8.884 8.890 9.000 10.000 + 110 …… + 1.000 …… 6 • Σημειώνω το αποτέλεσμα: u 1.116 – 4 1.116 1.120 1.200 2.000 10.000 – 80 – 800 – 8.000 • Ο Πέτρος βρήκε: u 1.116 2 Σε κάποια φάση του παιχνιδιού η Στέλλα είχε 2.999 πόντους, δηλαδή περίπου 3.000 πόντους. Απάντησε σε μία δύσκολη ερώτηση που τριπλασιάζει τους πό- ντους του παίκτη. Πόσους περίπου πόντους έχει τώρα η Στέλλα ; • Εκτιμώ: 3 x 3.000 = 9.000 πόντους. • Συμπληρώνουμε: 2.999 x 3 = (3.000 – 1) x 3 = = (3.000 x 3) – (1 x 3) = = 9.000 – 3 = 8.997 Απαντήσεις στις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών 1 Ο Νικήτας και η Ηρώ ανέλυσαν τον αριθμό 1.400 με δύο τρόπους. • Αξιοποιώ όποιον τρόπο θέλω, για να υπολογίσω τα αποτελέσματα: u 1.400 – 1 = 1.399 1.400 – 10 = 1.390 • Αξιοποιώ όποιον τρόπο θέλω, για να υπολογίσω τα αποτελέσματα: u 2.098 + 3 = 2.101 5.187 + 14 = 5.201 3.000 – 100 = 2.900 7.010 – 20 = 6.990

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=