Λυσία υπερ Μαντιθέου (Β Λυκείου)

EIΣΑΓΩΓΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ [ 14 ] ΛΥΣΙΑ ΥΠΕΡ ΜΑΝΤΙΘΕΟΥ | Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙIΙ Ερωτ ήσ ε ι ς ε ι σαγωγή ς από τ ον λόγο τ ου Λυσ ί α Ὑπ ὲ ρ Μα ν τ ι θ έ ου (βλ. σχολ. βιβλ. σελ. 35, 79-80) 1. Τι γνωρίζεις γενικά για τον θεσμό της δοκιμασίας; (σελ. 35, 44, 63, 79, 97) 2. α. Ποιο είναι το ιστορικό πλαίσιο της δοκιμασίας του Μαντίθεου; β. Ποιο είναι το εις βάρος του Μαντίθεου κατηγορητήριο; γ. Ποια τα πιθανά κίνητρα των κατηγόρων του; (σελ. 79) 3. Να αναφέρεις με συντομία στοιχεία της επιχειρηματολογίας του Μαντίθεου με τα οποία ανασκευάζει τις κατηγορίες. (σελ. 79) 4. α. Ποιο είναι το σημαντικότερο χάρισμα του Λυσία; (= η ηθοποιία, σελ. 33, 79) β. Τι πετυχαίνει με αυτό; 5. Πότε εκφωνήθηκε ο λόγος αυτός; (σελ. 79-80) 6. α. Ποιο ήταν το πιθανό αποτέλεσμα της δοκιμασίας του Μαντίθεου; β. Να τεκμηριώσεις την απάντησή σου. (σελ. 80) 7. Ποια είναι η τάξις του λόγου αυτού; (σελ. 80) 8. Τι είναι η διήγησις και πώς λειτουργεί αυτή στον συγκεκριμένο λόγο; (σελ. 80) 9. Μπορείς να αποδώσεις με συντομία τη διάρθρωση του λόγου; (= α. τι περιέχει το προοίμιο; β. τι περιλαμβάνει η διήγηση – απόδειξη; γ. ποιο το περιεχόμενο του επιλόγου;) (σελ. 80) 10. Να αποδώσεις το νόημα των εξής παραθεμάτων που αναφέρονται στο προοίμιο, στη διήγηση – απόδειξη και στον επίλογο. α. προοίμιο: • Τὸ μὲν οὖν προοίμιόν ἐστιν ἀρχὴ λόγου (Αριστοτ. Ρητορ . ΙΙΙ, 14, 1414b 19). • Τὸ ἀναγκαιότατον ἔργον τοῦ προοιμίου, καὶ ἴδιον τοῦτο, δηλῶσαι τί ἐστι τὸ τέλος, οὗ ἕνεκα ὁ λόγος (Αριστοτ. Ρητορ . ΙΙΙ. 14, 1415a 25). • Ἔστι δὲ προοίμιον καθόλου μὲν εἰπεῖν ἀκροατῶν παρασκευὴ καὶ τοῦ πράγματος ἐν κεφαλαίῳ μὴ εἰδόσι δήλωσις, ἵνα γιγνώσκωσι, περὶ ὧν ὁ λόγος, παρακολου- θοῦσί τε τῇ ὑποθέσει, καὶ ἐπὶ τὸ προσέχειν παρακαλέσαι καὶ καθ’ ὅσον τῷ λόγῳ δυνατὸν εὔνους (Αναξιμένης ο Λαμψακηνός 29, 1. 1436a 33) → Βλ. σχολ. βιβλ. σελ. 39, 82. β. διήγηση / απόδειξη • Ἀναγκαῖον γὰρ τὸ τε πρᾶγμα εἰπεῖν περὶ οὗ, καὶ τοῦτ’ ἀποδεῖξαι (Αριστοτ. Ρητορ . ΙΙΙ, 13, 1414a 37) → Βλ. σχολ. βιβλ. σελ. 86.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=