Κριτήρια Αξιολόγησης Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία (Γ Γυμνασίου)

| 101 | ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | NEOEΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Ο Α Ξ Ι ΟΛΟ Γ Η Σ Η Σ 1 ο Κείμενο Δημοτικό τραγούδι, «Του γιοφυριού της Άρτας» Θέματα [ Για τις απαντήσεις βλ. σελ. 137 ] 1ο Θέμα Να εντοπίσετε τα σημεία στα οποία φαίνεται ο τραγικός ρόλος του πρωτομά- στορα και να καταγράψετε τα συναισθήματά του. Εναλλακτικά: Να περιγράψετε τη συναισθηματική πορεία της γυναίκας του πρωτομάστορα από τη στιγμή της άφιξής της ως το τέλος της. [Μονάδες 6] 2ο Θέμα Ποια στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το ποίημα ανήκει στις παραλογές; Εναλλακτικά: Εντοπίστε τρία σχήματα λόγου δίνοντας από ένα παράδειγμα. [Μονάδες 6] 3ο Θέμα Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω: α. Πού οφείλεται, κατά τη γνώμη σας, η μεταστροφή της γυναίκας του πρω- τομάστορα να αλλάξει την κατάρα σε ευχές; Εναλλακτικά: Η παραλογή έχει έντονο δραματικό χαρακτήρα. Χωρίστε τη σε σκηνές για να τη δραματοποιήσετε στην τάξη. Αιτιολογήστε την επιλογή σας. β. Προσπαθήστε να αφηγηθείτε, σε 200 περίπου λέξεις, την ίδια ιστορία με το ύφος και τον λόγο ενός παραμυθιού, κάνοντας τις αναγκαίες παραλείψεις και προσθήκες για να καταγράψετε τη διαδοχή των γεγονότων. [Μονάδες 8]

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=