Κριτήρια Αξιολόγησης: Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία (Α Γυμνασίου)

| 15 | ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | NEOEΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Κείμενο Το παρακάτω κείμενο, αντλημένο από εκπαιδευτικό ιστότοπο, είναι πρωτότυπο κείμενο μαθητή που γράφτηκε σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής με βάση την 1η ενότητα του σχολικού βιβλίου «Οι πρώτες μέρες σ’ ένα νέο σχολείο». Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2015 Φίλε Γιάννη, Θυμάσαι την καλοκαιρινή μας κουβεντούλα στο χωριό; Ποπό, τον Σεπτέμ- βριο θα πάω Γυμνάσιο, σου έλεγα, και προσπαθούσες να με παρηγορήσεις με θετικές σκέψεις. Εντούτοις, κάποιοι μεγαλύτεροί μας μου λέγανε πως είναι πολύ δύσκολο και κατάφερναν να μου χαλάσουν τη διάθεση. Στην αρχή με φόβιζε η ιδέα να πάω Γυμνάσιο, γιατί έτσι θα μεγάλωνα, θα γινόμουν έφηβος! Θα έμπαινα σε ένα ολοκαίνουριο περιβάλλον και θα γνώριζα έναν κόσμο άγνωστο. Και ο Σεπτέμβρης ήρθε, μαζί και η «σπουδαία» μέρα. Με αυτές τις σκέψεις στο μυαλό μου ξεκινήσαμε εγώ και οι παλιοί συμμαθητές μου για το καινούριο μας σχολείο. Ξαφνικά... άγχος! «Δε θα είναι όπως το παλιό μου σχολείο, το κτίριο θα είναι διαφορετικό, θα υπάρχουν περισσότερα παιδιά, πολλοί και αυστηροί καθηγητές με απαιτήσεις, πολλά μαθήματα» σκεφτόμουν. Όσο πλησιάζαμε με πλημμύρισαν ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και αγω- νίας. Η καρδιά μου πήγαινε να σπάσει! Μπήκαμε στο προαύλιο. Ένα προαύλιο τεράστιο, με γήπεδα, μπασκέτες και κερκίδες. Το κτίριο μεγάλο και επιβλητικό. Αισθανθήκαμε όλοι αμήχανα. Δεν ξέραμε πού να σταθούμε και τι να πούμε. Γρήγορα συνειδητοποιήσαμε ότι όλοι μάς κοιτούσαν περίεργα. Να τα πρωτάκια, ίσως έλεγαν μέσα τους. Στο Δημοτικό εμείς ήμασταν οι «άρχοντες» του σχο­ λείου, εδώ…δε μας παίρνει, λέει ο φίλος μου ο Γιώργος, κουνώντας το κεφάλι του απελπισμένα. Το άγχος όλο και δυνάμωνε περιμένοντας υπομονετικά το χτύπημα του κουδουνιού για τον αγιασμό. Και η ώρα έφτασε. Επιτέλους! Ήρθε ο γυμναστής και μας είπε: «Μπείτε στη σειρά σας!». Συγκεντρωθήκαμε όλοι οι μαθητές, έγινε ο αγιασμός και η διευθύντρια του σχολείου ανακοίνωσε τα ονόματα των παιδιών κάθε τμήματος. Στενοχωρήθηκα και απογοητεύτηκα πολύ, γιατί δυστυχώς δεν ήμουν με τους παλιούς μου συμμαθητές στο ίδιο τμήμα. Τελικά μπήκαμε μέσα. Στην ύλη της 1 ης και 2 ης ενότητας του σχολικού βιβλίου Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Ο Α Ξ Ι Ο Λ Ο Γ Η Σ Η Σ 1 ο

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=