Κριτήρια Αξιολόγησης: Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία (Α Γυμνασίου)
| 111 | ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | NEOEΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Ο Α Ξ Ι ΟΛΟ Γ Η Σ Η Σ 1 ο Κείμενο Γ εώργιος Δ ροσίνης , «Θαλασσινά τραγούδια» Θέματα [ Για τις απαντήσεις βλ. σελ. 143 ] 1ο Θέμα Ποια είναι τα συναισθήματα του ποιητή απέναντι στην ελληνική φύση και από πού το συμπεραίνετε; [Μονάδες 6] 2ο Θέμα Ποιο εκφραστικό μέσο αξιοποιείται περισσότερο στην πρώτη στροφή και τι προσδίδει στο ποίημα; Εναλλακτικά: * Σημειώστε τρία επίθετα από κάθε κατηγορία στον παρακάτω πίνακα. Γιατί κατά τη γνώμη σας χρησιμοποιεί τόσο πολλά επίθετα ο ποιητής; Επίθετα που δηλώνουν χρώμα Σύνθετα επίθετα Επίθετα που δηλώνουν ιδιότητα [Μονάδες 6] 3ο Θέμα Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω: α. Ποια εικόνα του ποιήματος θεωρείτε πιο ειδυλλιακή; Συμμερίζεστε τα συ- ναισθήματα του ποιητή για τη θάλασσα; (περίπου 100 λέξεις) β. Να μετατρέψετε το ποίημα σε πεζό. Τι νομίζετε ότι χάνει ή κερδίζει; (περίπου 100 λέξεις) [Μονάδες 8] * Οι εναλλακτικές ερωτήσεις δίνονται για να ασκηθεί ο/η μαθητής/-τρια σε περισσότερες ερωτήσεις. Στο 3ο θέμα όμως ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να δώσει ένα θέμα αναγνω- στικής ανταπόκρισης (το α ) και ένα θέμα δημιουργικής γραφής (το β ) και ο/η μαθητής/- τρια να επιλέξει να απαντήσει σε ένα από τα δύο. Βλ. και Εισαγωγή, σελ. 107-109.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=