Κριτήρια Αξιολόγησης Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία (Β Γυμνασίου)
| 35 | ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | NEOEΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Κείμενο Το κείμενο προέρχεται από ιστότοπο που αναφέρεται σε θέματα εφηβείας, ιδίως σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των γονέων. Γονείς και εφηβεία Η εφηβεία και τα προβλήματά της φέρνουν τους γονείς σε μια νέα πραγματικό- τητα, άγνωστη και προκλητική. Ο ρόλος των γονέων είναι πολύ καθοριστικός για την υγιή εξέλιξη και ανάπτυξη του εφήβου και αρκετοί γονείς βρίσκονται απροετοίμαστοι να αντιμετωπίσουν την εφηβεία, αγνοούν ότι χρειάζονται νέοι τρόποι αντιμετώπισης των δυσκολιών και ότι το παιδί τους δεν είναι πια το μικρό που εκτελούσε αδιαμαρτύρητα τις εντολές τους, που άκουγε τη γνώμη τους, και τους θεωρούσε πρώτους στη δύναμη και τη γνώση. Σε αυτή τη φάση έχουν να κάνουν με έναν «επαναστάτη» που αμφισβητεί την εξουσία τους, τη συμβουλή τους, τον τρόπο ζωής τους. Οι έφηβοι πολλές φορές υποτιμούν, γίνονται ανταγωνιστικοί, κρίνουν και επικρίνουν τους γονείς τους, και η συμπεριφορά αυτή εκνευρίζει, τρομάζει, ενοχλεί και θυμώνει τους γονείς, οι οποίοι καλούνται να δουν τα πράγματα διαφορετικά, να ανέχονται πολλά, να συγχωρούν και να επανεξετάζουν τη μέχρι τώρα στάση τους. Αρκετά συχνά, πολλοί γονείς παραμερίζουν τις δικές τους προσωπικές ανάγκες για χάρη των παιδιών τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κουράζονται, να απογοητεύονται και να πιέζονται, εκτοξεύοντας πολλές φορές κατηγορίες προς τα παιδιά τους, ή να γίνονται αυταρχικοί βάζοντας ποινές και τιμωρίες. Στην περίοδο της εφηβείας όμως το σημαντικότερο είναι να μη χαθεί η επι- κοινωνία μεταξύ γονέων και παιδιών, ώστε ο έφηβος να μην απομακρυνθεί από την οικογένειά του αναζητώντας ασφάλεια και κατανόηση αλλού. Καλό θα είναι να μείνει ανοιχτός ο δίαυλος επικοινωνίας, ώστε, όταν χρειαστεί τη στήριξη-συμβουλή των γονιών του, να μπορεί να στραφεί σ’ αυτούς! Αναστασία Καρακώστα http://efiveia.gr/goneis-kai-efiveia/ 1 ο ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Α Ν Α Κ Ε Φ Α Λ Α Ι Ω Τ Ι Κ Ο Α Ν Α Κ Ε Φ Α Λ Α Ι Ω Τ Ι Κ Α Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=