Κριτήρια Αξιολόγησης Φυσική (Α Γυμνασίου)

11 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ A΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΦΥ Σ Ι ΚΗ | β) Για μικρά μήκη ευθύγραμμου τμήματος (π.χ. το μήκος ενός τετραδίου) χρησιμοποιούμε το υποδεκάμετρο (χάρακας). γ) Για μεγαλύτερα μήκη (π.χ. το μήκος ενός τοίχου) χρησιμοποιούμε τη με- τροταινία. δ) Για πολύ μεγαλύτερα μήκη (π.χ. αποστάσεις πόλεων, απόσταση Γης – Σε- λήνης) χρησιμοποιούμε GPS ή αποστασιόμετρο laser ή sonar ή ραντάρ. 6. Τι πρέπει να προσέχουμε για να μετρήσουμε το μήκος με μια με- τροταινία; Όταν μετράμε το μήκος με μια μετροταινία, για να είναι σωστή η μέτρησή μας, θα πρέπει: α) η αρχή της μετροταινίας (δηλαδή το 0) να συμπίπτει με την αρχή της από- στασης που θέλουμε να μετρήσουμε, β) η μετροταινία να μην είναι διπλωμένη, γ) η μετροταινία να τοποθετείται παράλληλα προς την απόσταση που θέλου- με να μετρήσουμε και όχι πλάγια, δ) η τιμή της μέτρησης να είναι η ένδειξη της μετροταινίας στο τέλος της από- στασης που θέλουμε να μετρήσουμε, ε) να μην παρεμβάλλεται κάποιο αντικείμενο σε όλη την απόσταση που θέ- λουμε να μετρήσουμε (κάτω από τη μετροταινία). 7. Τι είναι το σφάλμα σε μια μέτρηση και πού οφείλεται αυτό; Το σφάλμα είναι η έλλειψη ακρίβειας που υπάρχει στη μέτρηση και μπορεί να οφείλεται: α) στην ανάγνωση της μέτρησης κατά προσέγγιση, β) στη λανθασμένη οπτική γωνία κατά την ανάγνωση της μέτρησης (γι’ αυτό πρέπει να κοιτάμε κάθετα το όργανο μέτρησης), γ) σε λάθος επιλογή οργάνου μέτρησης, δ) σε αποκλίσεις λόγω συστολής ή διαστολής του αντικειμένου ή του οργά- νου μέτρησης όταν βρίσκονται σε διαφορετικές εξωτερικές συνθήκες. 8. Να αναφέρετε μια τεχνική που χρησιμοποιούμε για την αντιμετώ- πιση των σφαλμάτων στις μετρήσεις. Η τεχνική που χρησιμοποιούμε για την αντιμετώπιση των σφαλμάτων στις μετρήσεις μας περιλαμβάνει τα εξής βήματα: α) κάνουμε πολλές μετρήσεις του μεγέθους που θέλουμε, με το ίδιο όργανο και β) βρίσκουμε τη μέση τιμή

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=