Κριτήρια αξιολόγησης - Αρχαία Ελληνικά (Β΄ Γυμνασίου)

1 ο | 13 | ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | AΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Στην ύλη της 2 ης ενότητας του σχολικού βιβλίου Κείμενο Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή Ἀλλ’ ἐπεὶ τῶν πολεμίων ὁ στόλος τῇ Ἀττικῇ κατὰ τὸΦαληρικὸν προσφερόμενος τοὺς πέριξ ἀπέκρυψεν αἰγιαλούς, πάλιν ἐπάπταινον οἱ Πελοποννήσιοι πρὸς τὸν Ἰσθμόν. Ἔνθα δὴ ὁ Θεμιστοκλῆς ἐβουλεύετο καὶ συνετίθει τὴν περὶ τὸν Σίκιννον πραγματείαν. Ἦν δὲ τῷ μὲν γένει Πέρσης ὁ Σίκιννος, αἰχμάλωτος, εὔνους δὲ τῷ Θεμιστοκλεῖ καὶ τῶν τέκνων αὐτοῦ παιδαγωγός. Τοῦτον ἐκπέμπει πρὸς τὸν Ξέρ- ξην κρύφα, κελεύσας λέγειν ὅτι Θεμιστοκλῆς ὁ τῶν Ἀθηναίων στρατηγὸς αἱρού- μενος τὰ βασιλέως ἐξαγγέλλει πρῶτος αὐτῷ τοὺς Ἕλληνας ἀποδιδράσκοντας, καὶ διακελεύεται ἐνᾧταράττονται τῶν πεζῶν χωρὶς ὄντες ἐπιθέσθαι καὶ διαφθεῖραι τὴν ναυτικὴν δύναμιν. Ταῦτα δ’ ὁ Ξέρξης ὡς ἀπ’ εὐνοίας λελεγμένα δεξάμενος, ἥσθη καὶ εὐθὺς ἐξέφερε πρὸς τοὺς ἡγεμόνας τῶν νεῶν διακοσίαις ναυσὶν ἀνα- χθέντας ἤδη διαζῶσαι τὰς νήσους, ὅπως ἐκφύγοι μηδεὶς τῶν πολεμίων. Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Θεμιστοκλῆς 12.2-6 (διασκευή) Θέματα [Για τις απαντήσεις βλ. σελ. 95] 1o θέμα: Ερωτήσεις κατανόησης α. Ποιο τέχνασμα κατέστρωσε ο Θεμιστοκλής και γιατί; β. Πώς αντέδρασε ο Ξέρξης σε όσα του διαμήνυσε ο Θεμιστοκλής; [Μονάδες 8] 2o θέμα: Ερωτήσεις – Ασκήσεις α. Να συμπληρώσετε τα κενά των προτάσεων επιλέγοντας την κατάλληλη λέξη από το πλαίσιο, επιφέροντας, όπου χρειάζεται, τις αναγκαίες μεταβο- λές (δύο λέξεις περισσεύουν). πολυλογία, ρήση, λογύδριο, απόρρητο, αντιλογία, επίλογος, λογοδοτώ, αερολογίες, διάλογος, λογική

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=