Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών)
KEΦΑΛΑΙΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ – ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ 408 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ | Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 10 ο 2. Να επιλέξετε από την αριστερή στήλη την έννοια που αντιστοιχεί περισσότερο στα παρα- κάτω σενάρια. Κοινωνικός ρατσισμός «Το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας θα πρέπει να προστατεύεται από την κερδοσκοπία και την αλόγιστη εκμετάλλευση. Τα κέρδη δεν μπορεί να τοποθετούνται πάνω από το συμφέρον της ζωής και του τόπου μας». Στερεότυπα «Οι άνθρωποι που επιλέγουν να μην τεκνοποιή- σουν αποτελούν απειλή για τη βιολογική συνέ- χεια του έθνους». Πατριωτισμός «Η ύλη στα σχολεία που φοιτούν πολλοί αλλο- δαποί μαθητές και μαθήτριες μένει πίσω». Επιστημονικός ρατσισμός «Οι Έλληνες δίδαξαν όλο τον κόσμο. Από εκεί ξε- κινήσαν όλα, κάθε επιστήμη, τέχνη. Κάθε γλώσ- σα έχει τις ρίζες της στην ελληνική. Όταν εμείς κά- ναμε πολιτισμό, οι άλλοι ήταν πρωτόγονοι». Εθνικισμός «Μην κάνεις παρέα μαζί του, λέει ότι είναι άθεος. Ποιος ξέρει τι κακία κουβαλάει μέσα του και τι είναι ικανός να κάνει. Είναι επιθετικοί αυτοί μην τους εμπιστεύεσαι.» Προκαταλήψεις «Κλινικές έρευνες δείχνουν ότι ο εγκέφαλος ενός εγκληματία παρουσιάζει σημαντικές διαφορές από έναν κανονικό εγκέφαλο». Σοβινισμός «Τι πάει να πει θέλεις να κάνεις αλλαγή φύλου; Γεννήθηκες αγόρι κι έτσι θα παραμείνεις. Αλλιώς να φύγεις από το σπίτι, δε θέλω να σε ξέρω. Ζεις, πέθανες ούτε που με νοιάζει. Ένα λάθος της φύ- σης θα είσαι έτσι κι αλλιώς.»
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=