Καλώς ήρθες στον κόσμο που μπορείς: 50+2 δραστηριότητες για την ψυχική ενδυνάμωση του παιδιού

14 θα χρειαστούμε ... μικρά χαρτονάκια μία κανάτα ή ένα μπολ Στόχος Η γνωριμία μεταξύ των μελών μιας ομάδας, η σύνδεσή τους και η ευκαιρία να νιώσει κάθε παιδί ξεχωριστό. Φτιάξε μου τη μέρα! Ξεκινάμε... Μπορεί ένα παιδί να αγαπήσει ένα νέο περιβάλλον και να νιώσει ασφαλές κι αγαπητό μέσα σ’ αυτό; Ή να επανατοποθετήσει τον εαυτό του μέσα σε μία τάξη ή μία ομάδα που το γνωρίζουν ήδη από περασμένες χρονιές; Τα παιχνίδια σύν- δεσης ή προσαρμογής που θα επιλέξουμε παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Στην τάξη Το «Φτιάξε μου τη μέρα» είναι ένα τέτοιο «παιχνίδι».Μόνο που δεν είναι παιχνί- δι, είναι το ίδιο το παιδί. Πώς παίζεται;Δίνουμε σε όλα τα παιδιά από ένα χαρτο- νάκι και τα ενθαρρύνουμε να γράψουν έως πέντε επιθυμίες τους που θα ήθελαν να πραγματοποιηθούν στην τάξη. Τονίζουμε ότι αυτές οι επιθυμίες τους χρειάζε- ται να είναι υλοποιήσιμες (να μη χρειάζονται χρήματα και να μην είναι δύσκολες στην εκτέλεσή τους) και να είναι κοντά στα δικά τους προσωπικά ενδιαφέροντα. Στη συνέχεια, συγκεντρώνουμε τα χαρτονάκια μέσα στην κανάτα μας (ή στο μπολ) που αποδώ και πέρα θα είναι για μας η «Κανάτα του Σεναριογράφου», κα- θώς κάθε πρωί θα τραβάμε από ένα χαρτάκι, το οποίο θα καθορίζει τη μέρα μας! Έχοντας τραβήξει το χαρτονάκι, βλέπουμε τις επιθυμίες του σεναριογράφου και προσπαθούμε μέσα στη μέρα να τις εντάξουμε στο μάθημά μας, είτε μέσα στην αίθουσα είτε στην αυλή του σχολείου! Για παράδειγμα, αν ένα παιδί έχει γράψει στις επιθυμίες του να παίξουμε κυνηγητό, μπορούμε να κάνουμε το «Κυνήγι των Ρημάτων», να δώσουμε δηλαδή σε κάθε παιδί σε χαρτόνι από μία λέξη (διαφο- Κύριε, ήρθε η ώρα για τα σουτάκια μου!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=