Καλώς ήρθες στον κόσμο που μπορείς: 50+2 δραστηριότητες για την ψυχική ενδυνάμωση του παιδιού

´Ηξε ρ ες ότι... η ελληνική γλώσσα έχει πολλές λέξεις για να αποδώσει την έννοια του «βλέπω» (π.χ. κοιτάζω, παρατηρώ, εστιάζω, επικεντρώνομαι, παρακολουθώ κ.ά.), αλλά καθεμία μπορεί να σημαίνει κάτι διαφορετικό; πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, ό,τι χρώμα βρείτε). Ενθαρρύνουμε το παιδί να συνεχίσει τη σκέψη του και να την εκφράσει δυνατά.Πώς σου φαίνεται τώρα ο μπλε συμμα- θητής σου (ή ο κίτρινος, κόκκινος κ.ο.κ.); Πόσο άλλαξαν τα χαρακτηριστικά του τώρα που άλλαξε το χρώμα του δέρματός του;Kι επίσης, του ζητάμε να δοκιμάσει να κάνει μερικές προβλέψεις: Πιστεύεις ότι έχει χιούμορ; Είναι καλός φίλος; Θα του εμπιστευόσουν ένα μυστικό σου; Τα μαγικά γυαλιά επιτρέπουν να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη! Στo σπίτι Τα γυαλιά μπορούν να γίνουν αφορμή για οικογενειακές στιγμές δεσίματος. Πώς βλέπεις τον μπαμπά; Πώς τη μαμά; Άραγε, τι θα έλεγαν για μας αν φορούσαν τα γυαλιά αντικείμενα του σπιτιού; Πώς θα περιέγραφαν τις κινήσεις μας, τη συμπε- ριφορά μας; Ασκήσεις φαντασίας για όλους! Γνωριμία Τι πιο σπουδαίο από ένα «Σε βλέπω», τη στιγμή που χρειάζεσαι να σε δω! 13 Σημαντικό Σε τέτοιες δρά- σεις, είναι σημαντικό να μοιρά- ζουμε τον χρόνο ώστε να σηκώνονται όλα τα παιδιά και να έχουν την ευκαιρία να «δουν» μέσα από τα γυαλιά. Αν έχετε πολλά παιδιά στην ομάδα, μετριάστε τις ερωτήσεις, δοκιμάστε πιο στοχευμένες και καθοδηγήστε τα να επιλέξουν να «δουν» διαφορετικά άτομα κι όχι πολλά παιδιά το ίδιο (δοκιμάστε και τη διαδικα- σία της κλήρωσης σε κάθε γύρο). ´ Εξτρα δόση Δοκι- μάστε να γίνετε κι εσείς πρόσωπο παρατήρησης, αφεθεί- τε να σας περιγράψουν οι μαθη- τές και να μαντέψουν στοιχεία του χαρακτήρα σας που δεν γνω- ρίζουν. Η διαδικασία μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη σε ανατροφο- δότηση για το τι εικόνα έχουν τα παιδιά για σας και ποια πιστεύατε πως έχουν.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=