Ιστορία του νεότερου και του σύγχρονου κόσμου από το 1815 έως σήμερα
ªfiÓÔ ÛÙË °·ÏÏ›· Ï·fi˜ Î·È ¤ıÓÔ˜ Û˘Ó¤ÈÙ·Ó , ‰ÈfiÙÈ: ñ ÙÔ Û¯ËÌ·ÙÈṲ̂ÓÔ ŒıÓÔ˜ Ù˘ ¯ÒÚ·˜ ›¯Â: ■ ÙËÓ ›‰È· ÁÏÒÛÛ·, ■ ÙËÓ ›‰È· ıÚËÛΛ·, ■ ‰È·ÎÚÈÙ‹ Ù·˘ÙfiÙËÙ· Î·È ■ ÈÛÙÔÚ›·, [ και ταυτιζόταν αριθμητικά με το σύνολο του γαλλικού λαού ] ñ ÔÈ Â·Ó·Ûٿ٘ ÚÔ¤‚·Ï·Ó ÙÔ˘˜ fiÚÔ˘˜ ·˘ÙÔ‡˜ [ ¤ıÓÔ˜ Î·È Ï·fi˜ ] ˆ˜ ·Ú¯¤˜ Ì ·ÁÎfi- ÛÌÈ· ÂÊ·ÚÌÔÁ‹ . [ μιλώντας για «εθνική κυριαρχία» και «λαϊκή κυριαρχία» ] øÛÙfiÛÔ, ÛÂÔÏϤ˜ÂÚÈÔ¯¤˜ Ù˘ ∂˘ÚÒ˘ , ȉ›ˆ˜ ÛÙȘ ÂÈÎÚ¿ÙÂȘ ÙˆÓ ∞„‚Ô‡ÚÁˆÓ (∞˘- ÛÙÚ›·), ÙˆÓ ƒÔÌ·ÓfiÊ (ƒˆÛ›·) Î·È ÙˆÓ √ıˆÌ·ÓÒÓ ÛÔ˘ÏÙ¿ÓˆÓ, ÂÏ¿¯ÈÛÙ˜ ‹Ù·Ó ÔÈ Û¯ËÌ·ÙÈṲ̂Ó˜ Î·È ‰È·ÎÚÈÙ¤˜ ÂıÓÈΤ˜ ÎÔÈÓfiÙËÙ˜, ÛÙË ¢˘ÙÈ΋ ∂˘ÚÒË, Ë [ÎÔÈÓ‹] ÁÏÒÛÛ· Î·È ÂÓ Ì¤ÚÂÈ ÙÔ [ÎÔÈÓfi] ıÚ‹ÛÎÂ˘Ì· ·ÔÙ¤ÏÂÛ·Ó Ù· ΢ÚÈfiÙÂÚ· ÛÙÔÈ- ¯Â›· ÁÈ· ÙÔ Û¯ËÌ·ÙÈÛÌfi ÙˆÓ ÂıÓÒÓ, ÛÙËÓ ∫ÂÓÙÚÈ΋ Î·È ÙËÓ ∞Ó·ÙÔÏÈ΋ ∂˘ÚÒË, Ù· ÛÙÔȯ›· ·˘Ù¿ ‰ÂÓ ÚÔÛʤÚÔÓÙ·Ó ÁÈ· ·Ó¿ÏÔÁË ÂıÓÔÁÂÓÂÙÈ΋ ‰È·‰Èηۛ·. [ δηλαδή για το σχηματισμό διακριτής εθνικής κοινότητας, καθώς δεν πα- ρατηρούνταν γλωσσική και θρησκευτική ομοιογένεια σε ανάλογο βαθμό ] ™ÙÔ ™˘Ó¤‰ÚÈÔ Ù˘ μȤÓÓ˘, ΢ڛ·Ú¯Ë ÚÔÛˆÈÎfiÙËÙ· ·Ó·‰Â›¯ıËÎÂ Ô ª¤ÙÂÚÓȯ, Ô ÔÔ›Ô˜ ˘‹ÚÍ ·Ó˘Ô¯ÒÚËÙÔ˜ ˘ÔÛÙËÚÈÎÙ‹˜: ñ Ù˘ ÌÔÓ·Ú¯È΋˜ ÂÍÔ˘Û›·˜, ñ Ù˘ ÓÔÌÈÌfiÙËÙ·˜, [ που αναγνώριζε ως «νόμιμο» το «παλαιό καθεστώς» και «παράνομη» κάθε αμφισβήτηση της υφιστάμενης πολιτικής πραγματικότητας ] ñ Ù˘ ÛÙ·ıÂÚfiÙËÙ·˜. [ δηλαδή της υφιστάμενης πολιτικής και εδαφικής πραγματικότητας ] ∞˘ÛÙÚÈ·Îfi˜ ÛÙËÓ Î·Ù·ÁˆÁ‹, [ ηγετικό στέλεχος μιας αυτοκρατορίας της οποίας το κυρίαρχο στοι- χείο ήταν η πολυεθνική σύνθεση ] ñ ›ÛÙ¢ fiÙÈ ÚÒÙ· ·’ fiÏ· ‹Ù·Ó ∂˘Úˆ·›Ô˜, ñ ıˆÚÔ‡Û fiÙÈ ÛÙ‹ÚÈ˙Â Î·È ÚÔˆıÔ‡Û ÙËÓ È‰¤· Ù˘ ∂˘ÚÒ˘, ÂÓÒ ‹Ù·Ó ¯ıÚfi˜ ñ ÙˆÓ ÂıÓÈÎÒÓ ÎÈÓËÌ¿ÙˆÓ Î·È ñ ÙˆÓ ÂıÓÈÎÒÓ ÎÚ·ÙÒÓ, √È ÔÏÈÙÈΤ˜ ı¤ÛÂȘ ÙÔ˘ª¤ÙÂÚÓȯ Î·È Ë ÂÈÎÚ¿ÙËÛË ÙˆÓ ·fi„ÂÒÓ ÙÔ˘ ÛÙÔ ™˘Ó¤‰ÚÈÔ Ù˘ μȤÓÓ˘ π™Δ√ƒπ∞ Δ√À ¡∂√Δ∂ƒ√À ∫∞π Δ√À ™À°Ãƒ√¡√À ∫√™ª√À °ã §À∫∂π√À 14 1. Δ√ ™À¡∂¢ƒπ√ ∂πƒ∏¡∏™ Δ∏™ μπ∂¡¡∏™ (1814-1815) H ÂÔ¯‹ ª¤ÙÂÚÓȯ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=