Η χίμαιρα
18 Ο ΑΚΑΪ ΠΕΡΠΑΤΟΥΣΕ αποφασιστικά κατά μήκος της απο- βάθρας του μετρό. Είχε μάθει εδώ και καιρό ότι, αν δείχνεις ότι ξέρεις τι κάνεις, κανείς δεν σου κάνει ερωτήσεις. Το κίτρινο γιλέκο που φορούσε έπαιζε και αυτό τον ρόλο του. Για τους κουρασμένους που κυκλοφορούσαν τόσο αργά το βράδυ, το γι- λέκο τον έκανε αόρατο. Ήταν απλώς ένας εργαζόμενος εκεί, στο μετρό, ανάξιος προσοχής. Φυσικά θα δούλευε, αλλά όχι με τον τρόπο που πίστευε ο κόσμος. Έφτασε στο τέρμα της αποβάθρας και άνοιξε μια μικρή πόρ- τα, προσέχοντας να μη δείξει το πρόσωπό του στην κάμερα παρακολούθησης. Ήταν απλώς ένας τεχνικός που θα έκανε μια δουλειά. Τίποτα άλλο. Πάντως ήταν τυχερός που η κάμερα δεν μπορούσε να πιάσει το κουδούνισμα των δοχείων σπρέι στην τσάντα του. Η σκάλα πίσω από την πόρτα τον οδήγησε από την αποβάθρα στη σήραγγα του τρένου. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήθελε να είναι στις σήραγγες, ήταν πολύ επικίνδυνο. Τα καινούργια τρένα ήταν πολύ πιο ήσυχα από τα παλιά. Αυτό σήμαινε ότι ο κίνδυνος ατυχημάτων των ζωγράφων έχει αυξηθεί. Επιπλέον, εδώ και καιρό είχε εξελίξει την καλλιτεχνική του έκφραση. Το γκράφιτι ήταν για ερασιτέχνες. Ο ίδιος δούλευε με αφίσα και στένσιλ. Ρετρό δεκαετίας του ενενήντα. Σίγουρα τα πράγματα είχαν αλλάξει μετά την αποκάλυψη –σύμφωνα με κάποιους– της ταυτότητας του θεού Μπάνκσι, * αλλά ο Ακάι * Banksy: Γνωστός Βρετανός καλλιτέχνης του γκράφιτι και πολιτικός ακτιβιστής, ανεπιβεβαίωτης ταυτότητας. Μία έρευνα της εφημερίδας
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=