Η πρώτη συνάντηση με τον ψυχαναλυτή
Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΗ 66 Π ερίπτωση Ι Η κυρία Μπερναρντέν 1 έρχεται να με συμβουλευτεί για τον εντεκάχρονο γιο της που είναι ανίκανος να παρακολουθήσει την Η ’ τάξη 2 . Το παιδί δυσκολεύεται, ιδιαίτερα στην αριθμη- τική. «Σκεφτείτε» προσθέτει η μητέρα «ότι έχω αδελφό μηχα- νικό και ένα παιδί έτσι». Από την ηλικία των τεσσάρων ετών ο Φραγκίσκος γίνεται αντικείμενο ιατρικής παρακολούθησης. Η μητέρα προσπαθεί να μάθει αν ο Φραγκίσκος θα είναι ικανός (όπως ο αδελφός της) για το Πολυτεχνείο 3 . Ορφανή από πατέρα σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών, η κυρία Μπερναρντέν κατά τη δική της παιδική ηλικία είχε αισθήματα κατωτερότητας προς τους συμμαθητές της. Ευαίσθητη στην υγεία της, συμφώνησε με τη μητέρα της πως οι σπουδές θα ήταν επιβλαβείς γι’ αυτήν, ενώ επιφυλάχθηκαν για τον αδελφό. Από πολύ νέα είδε να της αποδίδεται η θέση του «κοριτσιού για το σπίτι». «Από δεκατεσσάρων ετών ήμουν ήδη η γυναίκα του σπιτιού ενώ η μαμά εργαζόταν και ο αδελφός μου σπούδαζε». Παντρεύεται καθυστερημένα και μένει στη μητρική εστία χωρίς άλλη ασχολία εκτός από τις φροντίδες που προσφέρει στο παιδί της. Η μητέρα της, έχοντας σταματήσει κάθε επαγ- γελματική δραστηριότητα, εννοεί να διευθύνει μόνη της το νοικοκυριό. Ποιος είναι ο πατέρας του Φραγκίσκου; «Το πρότυπο της 1 Προφανώς τα οικογενειακά ονόματα είναι επινοημένα. 2 Η ’ τάξη, σύμφωνα με το τότε εκπαιδευτικό σύστημα. Αντιστοιχεί στη δική μας Δ' Δημοτικού. [Σ.τ.Μ.] 3 Grandes Écoles.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=