Η πρώτη συνάντηση με τον ψυχαναλυτή

65 Κ εφα λ α ι ο I Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ι. Σχολικές δυσκολίες Έ να υψηλό ποσοστό των επισκέψεων συμβουλευτικής έχει καθώς φαίνεται ως κίνητρο τα «προβλήματα στο σχολείο». Αν υπάρχουν σχολικές δυσκολίες καθαρά παιδαγωγικής προέλευσης, ισχύει εξίσου ότι αυτό το σύμπτωμα καλύπτει σχεδόν πάντα κάτι άλλο . Μην παίρνοντας κατά γράμμα το αί- τημα των γονιών, ο ψυχαναλυτής θα επιτρέψει να μισανοίξει η πόρτα στο πεδίο της οικογενειακής νεύρωσης που είναι κα- λυμμένη, παγιωμένη στο σύμπτωμα, στήριγμα του οποίου γί- νεται το παιδί. Η συνέντευξη των γονιών, η συνάντηση με το παιδί, απο- βλέπουν ουσιαστικά, σε μια πρώτη φάση, στο να τεθεί σε επε- ρώτηση η διάγνωση που διαμόρφωσε και φέρνει η οικογένεια. Κάθε φορά μού επιβάλλεται το ίδιο ερώτημα: Τι είναι λοιπόν αυτό το οποίο δεν μπορεί να κοινωνηθεί με λέξεις και το οποίο παγιώνεται σ’ ένα σύμπτωμα; Σ’ αυτή την αναζήτηση προσκα- λώ τον αναγνώστη. Δεν βγάζω κανένα συμπέρασμα, θέτω ένα πρόβλημα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=