Η πρώτη συνάντηση με τον ψυχαναλυτή

Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΗ 72 είναι απλώς μέσο σαγήνης, κινδυνεύει να παραμείνει κενή νοήματος. Ο Βίκτορας φαντάζεται ότι ο κόσμος είναι εχθρικός μαζί του· επαναστατεί εναντίον των ενηλίκων. Αισθάνεται τη σχο- λική αποτυχία σαν αδικία. Αξίζει όμως τον κόπο να τα επικεντρώνουμε όλα στη σχο- λική αποτυχία; Δεν εμφανίζεται κάτι άλλο; Εξαιτίας της δυαδικής κατάστασης με τη μητέρα του, το παι- δί τα βόλευε πάντα ώστε να παρακάμπτει τον Νόμο του Πατέρα. Αυτό τον νόμο τον αρνείται τόσο στη σχολική άμιλλα όσο και στις ανθρώπινες σχέσεις. Αρνείται να βρεθεί υπό κυριαρχία, δεν αντέχει οι πράξεις του να τίθενται υπό αμφισβήτηση. Θέλει να πιστεύει πως είναι δυνατός χωρίς να πρέπει να περάσει από τη δοκιμασία της αδυναμίας και της άγνοιας. Δεν ανέχεται την αμφιβολία και ψάχνει τρόπους να τη συ- γκαλύψει. Ενισχυτική τάξη; – Βεβαίως, αλλά από την Στ ’ τάξη 7 το παιδί δεν κάνει τίποτ’ άλλο. Γεγονός είναι ότι, όσο δεν θα αναφαίνεται η σημασία της σχολικής παρεμπόδισης, κάθε ειδική εκπαίδευση κινδυνεύει να κινηθεί προς την κατεύθυνση των αμυνών του παιδιού 8 και, παραδόξως, να τονίσει έτσι τις δυσκολίες που συνδέονται με την άρνηση του υποκειμένου να δεχτεί τις δοκιμασίες και να αντιμετωπίσει τους μεγαλύτερους. 7 Στ ’ τάξη, η τελευταία τάξη του Δημοτικού. [Σ.τ.Μ.] 8 Άμυνες: οι ψυχικές προφυλάξεις που προβάλλονται από το παιδί ώστε να προφυλαχθεί από την αλήθεια του. Εδώ πρόκειται κυρίως για αποφευκτικές συμπεριφορές που υποβάλλονται ή γίνονται αποδεκτές από τους γονείς.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=